Re: Komputer i pobór prądu

Autor: JaroL (jarolee_at_polbox.com)
Data: Tue 30 Mar 1999 - 21:06:24 MET DST

Ryszard Olszewski napisał(a) w wiadomości:
<5x4M2.34407$U1.6301313_at_news.tpnet.pl>...

>Żona mi truje od jakiegoś czasu "kto będzie płacił za prąd, siedzisz przy
>tym g... tyle czasu". Chciałbym wytłumaczyć jej ile taki komputer "żre"
>prądu ale jak?:))

Skąd ja to znam ? ;-) (typowe)

>oczywiście zdaje sobie sprawę że można podać w przybliżeniu.
>Amperomierza nie posiadam, więc pomiar nie wchodzi w rachubę.

W miare dokładny pomiar energi pobieranej przez kompa można
zrobić przy pomocy żarówki i zegarka. Włączasz n.p. trzy zarówki
60-watowe i z zegarkiem w ręku liczysz ilość obrotów licznika
KWh powiedzmy przez 5 minut, potem zamieniasz żarówki na
kompa i tak samo 5 minut. Na koniec tylko prosta proporcja.
Bardzo obrazowe i bardzo *skuteczne* :-)))

JaroL <SAS>
ICQ 6518660