Re: Celeron i HDD Seagate - klopot z kreceniem

Autor: Kris (kris_at_hardware.com.pl)
Data: Tue 30 Mar 1999 - 07:39:45 MET DST

Cześć,

> Czy każdy twardysk tak ma? Czy tylko Seagate? (mam ten sam problem u siebie).

Nie każdy. Zdażało mi się, że nawet w tej samej serii chodziły różnie
:-( Można tylko sprawdzić empirycznie.

> Czy wyłączenie UDMA jakoś bardzo zwalnia transfer?

Nie. Zysk z 83MHz jest z reguły większy.

> Robiłem u siebie benchmark Checkit'em 5 i wyszło mi że po podkręceniu i wyłączeniu UDMA
> twardysk ma lepsze osiągi, ale czy to wytrzyma?

Moje wytrzymują :-) Na 83MHz "jadę" od lat (od stareńkiego Asus'a HX,
chyba pierwszej stabilnej na 83MHz płyty). Z dyskami było różnie. Nie ma
reguł. Teraz mam wyłączony UDMA ale przez rok jechałem na włączonym (dwa
leciwe WD i jeden Medalist Pro).

Pozdrawiam.
Kris.

--
"A benchmark is like sex. Everybody wants it, everybody is sure of how
to do it, but nobody can agree on how to compare performance."