Re: CDROM i glosnik

Autor: PhoeniX (najbergg_at_kki.net.pl)
Data: Mon 29 Mar 1999 - 22:33:56 MET DST

Chwastor napisał

>Kiedyś dawno temu kolega miał miniwieżę SONY. Nie sądzę, by kolumienki
miały
>większą moc wejściową niż 35 W, jednak gdy były za blisko i grały za
>głośno - CD przeskakiwał.
>Różnie to bywa.

Szczegulnie w dzisiejszych czasach gdy kolumienka 20cm na 20cm przebija
mocą wielgachne drewniane kolumny z lat 80 tych.
Osobiście widziałem wieżyczke Sony z membramą około 10cm i skokiem
membramowym
tak no oczko ze 2cm.

A małymi litekami w rogu pisze PMPO :-)

>Skoro masz więc kolumny 2x110 W i jeżeli są typowo "komputerowe" (szara
>obudowa itd.), zapomnij o tych 110 W. Mało prawdopodobne jest też, że 110 W
>jest mocą muzyczną tych kolumn - wtedy moc wejściowa wynosiła by mniej
>więcej 55 W. Ale zwykle i te wyliczenia są przesadzone - po prostu głośniki
>komputerowe są zbyt małe (w końcu przeznaczone do umieszczania na blacie).

Nie. Nie są to kolumny komputerowe.
Używam też pary komputerowych jednodrożnych 40W PMPO na tył ale nie sądze
aby miały obe więcej niż 3 RMS.

>Jeżeli natomiast cieszysz się posiadaniem kolumn do zestawów hi-fi i moc
>wejściowa (DIN), (a nie muzyczna) rzeczywiście wynosi 110 W, to gratuluję
>pomieszczenia tego wszystkiego na biurku.

Mam wieże LG FFH-390 z kolumnami obok monitora i faktem jest, że musiałem
nieco przemeblować biurko tak, że stoi na nim tylko monitor i jedna kolumna
a za
drewnianą ścianką na drugiej takiej półce stoi dróga kolumna, wieża
i na samym boku komputer.
Nie wiem jaką moc wyjściową w DIN'ach mają te kolumny bo w instrukcji ani z
tyłu
koluymn tego nie pisze. Pisze za to, że mają one 6 ohm, 110W RMS i są
trzydrozne
z Bass Reflexem.

Tu się zgdzam.

pozdr.