Re: UDMA 66 z czym to sie je ???

Autor: Andrzej Popowski (popej_at_friko.onet.pl)
Data: Sun 28 Mar 1999 - 15:32:07 MET DST

Sat, 27 Mar 1999 19:05:04 +0100, "Michal Glebowski"
<glebows_at_wipos.p.lodz.pl> piszesz:

>zamierzam kupic sobie na dniach wlasnie WD 8,4 (udma 66 - innych nie =
>ma).
>
>Zauwazylem, ze Andrzej i Darek wiedza cos o tym dysku (-ach) wiecej.
>mam wiec do nich pytanie - dla mnie o znaczeniu strategicznym!
>(jak mowicie sa dwa albo i wiecej takich dyskow... 8,4)

Dane wg c't 4/99

dysk WD28400R WD38400L
cache 512kB 256kB
dostep 14,8ms 16,7ms
odczyt sr. 11,3MB/s 9,77MB/s
zapis sr. 11,3MB/s 9,75MB/s
HDBENCH 6,94 5,20
glosnosc 47,2dBA 50,2dBA
interfejs UDMA/66 UDMA/33

Wyglada na to, ze oba sa calkiem szybkie, ale dysk z dwiema glowicami
wyraznie lepszy. Zwykle tak jest, nowsze dyski maja wieksza gestosc
zapisu, mniejsza ilosc talerzy i lepsze parametry. Niestety oba sa
dosc glosne. Osobiscie wybierajac dysk szukalbym cos z Quantum EX, bo
ciche i szybkie lub duzy IBM, bo stosunkowo tani w przeliczeniu na
1GB.

c't wykonywal wszystkie testy przy UDMA/33, bo taka maja od dluzszego
czasu platforme testowa, nie wydaje mi sie, aby wyniki sie zmienily
przy zastosowaniu UDMA/66, szczegolnie uwzgledniajac fakt, ze dostepne
plyty z UDMA66 sa prawdopodobnie gorsze od Intela :-(

Pozdrowienia,

Andrzej Popowski