Re: Fic VA503+ - do czego służą zworki?

Autor: T.Zon (zonzi_at_friko3.onet.pl)
Data: Thu 25 Mar 1999 - 13:37:46 MET

PhoeniX wrote:

> Dołączam się do pytania.
> Ja również chciałem się dowiedzieć coś o tych zworkach ale niestety bez
> odzewu.

Zworki SDRAM2 i 3 odpowiadaja za czestotliwosc PCI. Dziela
czestotliwosc szyny przez wybrany mnoznik.
Zworki SDRAM1 i CLK4 odpowiadaja za predkosc pamieci DRAM czyli mozna
wybrac czy maja pracowac z predkoscia szyny np 112 MHz czy zadowolicie
sie cz AGP.
Tutaj IMHO bez sensu zostały wprowadzone dwie zworki kiedy mozna bylo
to zalatwic jedna. W kazdym razie kiedy Masz CLK4 na 1-2 a SDRAM1 na
2-3 pamieci pracuja z czestotliwoscia szyny glownej tak jak procek.

Pozdrawiam

ZoNzi at friko3.onet.pl
http://www.benchmark.ceti.com.pl