Re: Dalsze pytania do Vindexa i Krisa :)))

Autor: Slawomir Gruca (sgruca_at_et.put.poznan.pl)
Data: Tue 23 Mar 1999 - 16:12:56 MET

On Tue, 23 Mar 1999, Piotr Wilczek wrote:
> Przyspieszenie i740 bierze sie stad, ze zegar procesora graficznego i740
> brany jest z czestotliwosci taktowania szyny AGP (bodajze AGP clk x 3/2, w
> Powerstripie mozna ten mnoznik zmienic). Zwiekszajac czestotliwosc szyny AGP
> podkreca sie i740, jest to chyba jedyna metoda na podkrecenie tego chipu.

to w takim razie do czego przypiac ten rezonator 66.6666 MHz na karcie z
i740 ?
choc glowy nie dam - byc moze faktycznie jest jak mowisz

ale ...

... przyspieszenie bierze sie m. in. stad, ze i740 teksturuje tylko i
wylacznie przez AGP, a nie z lokalnej pamieci karty, ktora sluzy jako
bufor ramki i z-bufor

po prostu AGP x2 jest nieco za wolne na taki manewr;
dlatego przetaktowanie tej szyny do 100 MHz daje takie profity przy i740 -
mamy wtedy AGP x3 ! (nieoficjalnie :->)

wlasnie dlatego m.in. TNT(2), Range 128 teksturuja z lokalnej pamieci
wspierajac sie tylko w ostatecznosci wlasciwosciami AGP (stad taka mala
roznica w predkosci pracy modeli TNT na PCI i na AGP);
dlatego ATI montuje na niektorych kartach 32 MB;
wreszcie dlatego 3dfx olalo AGP - wg mnie troche nieslusznie, zwazywszy,
ze v3 suportuje tylko 16 MB ...

> Piotr.
        pozdrawiam
                GrooseR