Re: cichy (a i lepszy) twardziel 6.4G - który?

Autor: Karol Michalak (Kmichala_at_acs.ucalgary.ca)
Data: Mon 22 Mar 1999 - 00:52:10 MET

Michal W. wrote:

> Który cichszy Segate 6.4G ST czy Quantum Fireball EX 6.4G?
> Chodzi mi glownie o same odglosy wydawane podczas obracania sie talerzy, a
> mniej o odglosy pracy glowic. Wszelkie inne uwagi nt. tych dyskow tez
> chetnie poznam.

Oczywiście Quantum. Odgłos pracy Seagate przypomina dość głośną maszynę
do szycia. Wprawdzie nie miałem Seagate 6.4 GB tylko 3.2 GB i mniejsze,
ale nie sądzę żeby jakoś znacząco uległa zmiana technologii. Natomiast
odgłos pracy Quantumka przypomina ciche toczenie kulek. Mam ten model i
prawie go nie słyszę. Dzwięk zupełnie ginie w tle pracy wiatraków.
Obrotów talerzy zupelnie nie słychać. No chyba, że przyłożysz ucho do
dysku :-). Ponadto bardzo szybki. Jedyne co mam mu do zarzucenia to, że
pogryzł mi się z Quantumem 1.2 GB :-/. W sumie dziwne, bo przecież oba
dyski są z jednej firmy.

Pozdrawiam

Karol