Re: ZA DUŻY RACHUNEK W TPSA !!

Autor: Adam Sroka (spadam_at_zt.krakow.tpsa.pl)
Data: Sun 21 Mar 1999 - 22:11:54 MET

witam

[....]
> JAKIEŻ BYŁO MOJE ZDZIWIENIE GDY PRZYSZEDŁ RACHUNEK ZA TELEFON. OKAZAŁO
>SIĘ, ŻE MUSZĘ ZAPŁACIĆ NIE 80 ALE 200 zł ZA KORZYSTANIE Z SIECI
>TELEINFORMATYCZNEJ. Rachunek wskazywał 525 połączeń tel. i 891 jednostek
>taryfikacyjnych, pomijam jednostki połączeń miejscowych, międzymiastowych i
>w sieci komórkowej. Czyli okazuje się, że wszystkie nawet nieudane próby
>połączenia były taryfikowane i teraz muszę za nie zapłacić.

Centrala zalicza 1 impuls juz w momencie gdy rozmowca (lub modem) podniesie
sluchawke. Czas trwania rozmowy musi jedynie przekroczyc 0,5 sek.
To ze Twoj modem (lub ten po drogiej stronie) rozlaczal juz po kilku sek.
nie ma dla TPSA zadnego znaczenia, bo impuls jest juz zaliczony. Podobnie by
sie dzialo gdybys zadzwonil do kogokolwiek, powiedzial czesc i rozlaczyl
sie - rozmowa zaistaniala - wiec impuls juz zaliczony. Obawiam sie ze nie
uda Ci sie tego rachunku skutecznie zareklamowac, a to dlatego ze TPSA
rozlicza numer dostepowy 0202122 na tych samych zasadach jak wszystkie
inne.

> Proszę mi odpowiedzieć czy to jest zgodne z prawem i czy mam jakieś
>podstawy aby zareklamować ten rachunek, jeśli tak to co powinienem w tej
>sytuacji zrobić.

Szczerze? W TPSA nic nie wskorasz, w swietle ich wew. przepisow nie masz
podstaw do reklamacji. Lepiej badz na przyszlosc ostrozniejszy i tak ustaw
modem zeby slyszec jak wybiera numer i piszczy przy zestawianiu polaczenia.
Jesli zaraz potem tracisz polaczenie to poeksperymentuj z ustawieniami
modemu aby osiagnac stabilniejsze polaczenia. Pamietaj ze kazde zestawione
polacznie chocby bylo rozlaczone juz po 1 sek. kosztuje Cie 0,21 zł netto.

pozdrawiam
as