kablówka i bzyczenie

Autor: Wojtek Frabinski (wojtekfr_at_alpha.net.pl)
Data: Sun 21 Mar 1999 - 11:51:46 MET

Pytałem o to kiedyś ale odpowiedzi były różne, tak że ciągle nie za bardzo
wiem co zrobić. Dlatego jeszcze raz dokładnie opiszę mój problem (a właściwe
2 problemy). Przepraszam za crosspost ale muszę w końcu rozwiązać ten
denerwujący kłopot. Żeby nie zaśmiecać grup proponuje odpowiedź wysłać
tylko na pl.misc.elektronika albo na priva
Ale po kolei :
1) sprzęt: magnetowid, pecet z SB16, karta telewizyjna, miniwieża, gniazdko
telewizji kablowej.
Gniazdko kablówki połączone z wejściem antenowym magnetowidu. Dalej wyjście
antenowe magnetowidu podłączone z wejściem antenowym karty telewizyjnej oraz
wyjście euro widea podłączone z wejściem video i wejściem audio karty
telewizyjnej. Wyjście line-out karty muzycznej podłączone do line-in wieży.
Źródło sygnału w wieży ustawione na line-in.
W dźwięku z widea (z euro złącza) słychać wyraźne bzyczenie. Znika ono po
odłączeniu od
widea anteny kablówki. Natomiast bzyczenie jest o wiele głośniejsze po
przerwaniu połączenia widea z kartą TV przez kabel antenowy (widea dalej
jest połączone z kartą TV przez euro-chinch)
2) sprzęt: pecet z SB16, miniwieża, gniazdko telewizji kablowej.
Wyjście line-out karty muzycznej podłączone do line-in wieży, gniazdko
antenowe radiowe kablówki połączone z wejściem antenowym wieży. Radio gra
ładnie, odbiera stacje satelitarne, ale po przełączeniu wieży na wejście
line-in słychać oprócz dźwięków z komputera, bzyczenie.

Jak zlikwidować to bzyczenie? Odpowiedzi były między innymi żeby podłączyć
uziemienie w skrzynce kablówki (grzebanie w skrzynce odpada), albo żeby
ekran kablówki podłączyć przez kondensator 500pF. Czy to na pewno dobre
rozwiązanie? Wolałbym nie spalić sprzętu :-). Czy podłączyć tak tylko ekran
czy wewnętrzną żyłę też? Nie mam pojęcia o elektronice więc jak to dokładnie
zrobić? Po prostu przeciąć kabel antenowy i przylutować końce kabla do
końcówek kondensatora?

Wojtek Frabinski
wojtekfr_at_alpha.net.pl
Meat Loaf site: http://friko6.onet.pl/po/meatloaf