Re: Kontroler SCSI

Autor: Tomasz Lukaszewicz (tomek_at_tibet.mimuw.edu.pl)
Data: Fri 19 Mar 1999 - 14:24:25 MET

Markus (markus_at_tower.t16.ds.pwr.wroc.pl) wrote:
: Potrzebuje kupic kontroler SCSI do nagrywarki, mam mozliwosc kupic
: uzywanego ok poltora roku Ultra SCSI (firmy SymBios) i nie wiem za
: bardzo czy to sie oplaca

   Jesli znacznie taniej, niz w sklepie, to czemu nie? Symbios robi bardzo
dobre kontrolery. Adaptece sa bardzo dobre, ale maja sztucznie zawyzona cene.

: Czy kupienie uzywanego kontrolera SCSI moze miec jakis wplyw na
: nagrywanie plytek? lub prace nagrywarki ?

   Kontroler nie zuzywa sie bardziej, niz np. karta graficzna. Poza tym
transfer danych do nagrywarki wymaga przepustowosci okolo 600 kB/sec,
tymczasem kontroler Ultra-SCSI ma przepustowosc 20 MB/sec - tak naprawde,
jesli nie planujesz zakupu np. CD-ROMu SCSI, to wystarczyl by kontroler
SCSI, o przepustowosci 10 MB/s - i to az za nadto.