Odp: i740 flash BIOS

Autor: Michał Biela (michalb_at_wasko.gliwice.pl)
Data: Thu 18 Mar 1999 - 12:08:43 MET

klosz_at_prokom.pl wrote:

> Zwykle wymiana BIOS'a na firmowy powoduje, ze mozna uzywac firmowych, dedykowanych
> sterownikow (jak z moim Rushem).

To fajnie. Kuna ciekawych rzeczy sie czlowiek dowiaduje. Jakby to wczesniej wiedzial
to upgrade'nal bym se biosa do mojego starego tsenga 6000 (mialem viewtopa) na ten z
stb (lightspeed).

> U mnie tez i dlatego nie przyszlo mi do glowy przeczytac co na nim jest...
> Daytona to Daytona i koniec.
> Po prostu nalepka uspila uwage.

Ja po prostu przyjalem, ze w dobie nowoczesnej magii i multimediow nie ma juz kart
nowej generacji bez flash biosa.... Zawiodlem sie - chciwosc ludzka nie zna granic
;-)
Ale na szczescie [hk] odpowiedzial i podeslal ten programik do "programowego"
upgrade'u i faktycznie jak go dowalilem do autoexec'a to po starcie windowsy
pokazuja bios 233 ;-)))) Ale nie mialem wczoraj czasu reinstalowas sterownikow. Z
reszta tez nie udalo mi sie sciagnac do intela expressa 3d mam tylko referencyjne...
Sa takie sobie... jakbys wiedzial gdzie leza oryginalne w Polsce, albo mial i mogl
podeslac - cokolwiek zeby je dostac. najlepiej jeszcze dzisiaj bo jutro i przez
weekend bede offline :-(((

> By the way, czy na i740 masz ten sam ciekawy objaw co ja ? Tj. karta ma niby 8MB
> ale chyba tylko polowa moze byc przeznaczona na bufor ramki. Inaczej: kombinacje
> rozdzielczosc/liczba kolorow sa takie jak przy karcie 4MB. Nie mozna zrobic np.
> 1600x1200 True Color (co powinno sie dac przy 8MB). Karta ma na pewno 8MB...

Wyciag z manuala do biosa 233:
     VB233
       - Added 1280x1024x24bpp 60Hz support.
       - Added 1600x1200x16bpp 60Hz support.

Mysle, ze to zalezy od wersji biosa. Moze po prostu jeszcze nie dodali. Z biosem 212
maxymalna rozdzielczosc byla 1024x728. Ale nie przesadzam - mozesz miec racje bo nie
czytalem dokumentacji...

--
Michal Biela
FidoNet: 2:484/21.25