Re: Czy UPS mi pomoze?

Autor: Czeslaw Nieplowicz (C.Nieplowicz_at_bu.uni.wroc.pl)
Data: Thu 18 Mar 1999 - 09:43:01 MET

AK wrote:

> Piszę tu pierwszy raz więc pozdrawiam wszystkich na grupie.
>
> Mam problem z moim komputerem, a dokładnie z napięciem zasilającym.
> Otóż gdy w domu włącza się jakieś większe urządzenie (np. lodówka) słyszę

Prosze opisac instalacje elektryczna:
w mieszkaniu, budynku i miejscowosci (miasto, wies). Podac w ktorym roku
byla robiona.
Prosze opisac sposob podlaczenia komputera do siecie
elektroenergetycznej.
Prosze podac jak zachowuja sie inne odbiorniki energii elektrycznej:
zarowki, radioodbiornik, telewizor.

> trzaski w głośnikach no i czasem podczas takich trzasków prawie wiesza się
> myszka tzn. chodzi tylko pionowo, ale po chwili jej przechodzi i działa
> normalnie. Oczywiście mam nowy zasilacz (poprzedni przestał wytwarzać -5V
> ale i tak wszystko działało).
> No i mam pytanie, czy jakiś najtańszy UPS (np. na 2 minuty) coś poradzi na
> ten problem - czy lepiej przefiltruje napięcie niż zwykła listwa zasilająca?
> Czy może jest inne rozwiązanie tego problemu?
>
> Dzięki za wszelkie rady
>
> AK

Bez tych informacji nie mopzna nic doradzic. W tej sytuacji prosze
poprosic o pomoc elektryka z uprawnieniami. Powinien obejrzec gniazda w
mieszkaniu. Jezeli sa przewody aluminiowe, ktore plyna, to powinien
podokrecac wszyskie wkrety w gniazdkach i dalej w tablicy
bezpiecznikowej. Powinien tez dociagnac wkrety przy bezpiecznikach. Byc
moze rowniez srednica przewodow nie jest dostosowana do poboru mocy.
Dopiero po tym nalezy rozwazac UPS.

--
Z powazaniem
Czeslaw Nieplowicz