Re: Odp: i740 flash BIOS

Autor: Michał Biela (michalb_at_wasko.gliwice.pl)
Data: Tue 16 Mar 1999 - 09:56:46 MET

klosz_at_prokom.pl wrote:

> P.S. Wsadzanie zwyklych EPROM'ek zamiast flash EEPROM to niestety czesty 'numer'
> na kartach OEM.

Tak jak w reklamie pewnego taniego pistoletu:"Jest tani, jest dobry. Czasem wybucha.
Czego jeszcze wiecej chciec?"

> Nie znam dokladnie tej kosci (tj. tej wersji) ale obawiam sie, ze i to moze byc
> niemozliwe bo moze to byc tzw. OTP EPROM czyli EPROM bez kwarcowego okienka, w
> zwyklej plastykowej obudowie.

Bingo!

> Jesli tak to pozostaje wyjecie kostki EPROM z podstawki (o ile nie jest
> wlutowana...)

Na szczescie jest podstawka.

> i wlozenie nowej z zaprogranowanym nowym BIOS'em.

Mam jeszcze pytanie co do tego programowania. Bo widze trzy mozliwosci:
1. Biore nowa kosc i programuje plikiem biosa, ktory sciagnalem ze strony intela.
2. Biore stara kosc i zrzucam zawartosc eproma do pliku, nastepnie programuje tym
plikiem nowego eproma (flesha), a nastepnie upgrade'uje ten ostatni programowo
(video fleshem) i plikem nowego biosa.
3. Odpalam karte ze starym biosem w trybie "czysty dos" i wykorzystujac video shadow
w trakcie pracy komputera wyciagam stara kosc i wkladam flash eprom i programuje go
nowym biosem
Trzecia mozliwosc jest najprostsza ale nie wiem, czy bezpieczna. Jakies uwagi?

> Ale uwaga !!!
> Masz zapewne karte AGP a te sa zasilane napieciem 3.3V - potrzebna jest wiec
> kosc EPROM przeznaczona do zasilania napieciem 3.3V ! Te, ktore normalnie mozna
> kupic w sklepie sa przeznaczone do zasilania napieciem 5V ...

Tnx. Zwroce na to uwage jak juz znajde sklep z odpowiednim epromem. BTW: nie
orientujesz sie ile moze kosztowac taki uklad?

> Nic Ci ona nie pomoze.

Bingo. Jak bedziesz tak czesto i trafnie zgadywal to moze ufunduje jakas nagrode,
np. toster... ;-)))

--
Michal Biela
FidoNet: 2:484/21.25