Re: Pytanie RIVA TNT/TNT2 - do Krisa i Vindexa

Autor: Kris (kris_at_hardware.com.pl)
Data: Mon 15 Mar 1999 - 10:46:16 MET

Cześć,

> Czy ktoś wie ile bedzą kosztowały karty oparte na Rivie TNT 2 lub V3 2000.
> Czy warto poczekać i kupić TNT2 lub V3 2000 czy może już teraz kupić Riva TNT lub Banshee.
> Planuje zakup karty 2d/3d do ok.600 zł. Narazie mam pożyczonego virga i V1.
> Mój sprzęt : C300_at_450Mhz , Soyo 6BA+ BX, 64 MB Dimm, 4.3 GB, Diamond S90.

Odpowiedź na te pytania może być w tej chwili jedynie bardziej lub mniej
trafionym gdybaniem. Ale mam kilka uwag.

1. Nie można stwierdzić kiedy nowe karty pojawią się w Polsce (na razie
są tylko obietnice).
2. Nie można stwierdzić czy ilość tych kart będzie wystarczająco duża na
pokrycie rynku.
3. Ceny startowe kart są zdecydowanie różne od tych po ustabilizowaniu
się rynku (kwestia miesiąca, dwóch).
4. Zarówno TnT 2 jak i V3 będą w różnych wersjach (prędkość, cena, ilość
i jakość pamięci).
5. Cena początkowa nowych kart może przekraczać Twoje 600 zł.
6. V3 2000 wg. wstępnych testów nie rzuca na kolana prędkością (wersje
3000 i 3500 zapowiadają się znacznie lepiej ale i za inne pieniądze).
7. Wg. pierwszych opinii TnT2 zapowiada się znacznie ciekawiej niż V3
ale zanim jej cena spadnie do sensownego poziomu w Polsce mogą minąc
miesiące (to samo dotyczy V3 3500).

Podsumowując: Osobiście na Twoim miejscu (dobrze, że na nim nie jestem)
brałbym dobrą TnT 16MB AGP z ewentualną myślą o wymianie dopiero w
lecie. Na Twoim komputerze osiągniesz na niej zarówno lepszy efekt
wizualny jak i prędkość w porównaniu z Banshee.

Pozdrawiam.
Kris.

--
"A benchmark is like sex. Everybody wants it, everybody is sure of how
to do it, but nobody can agree on how to compare performance."