Re: AlphaPC - 2 proce??

Autor: Maciej W. Rozycki (macro_at_amg.gda.pl)
Data: Wed 10 Mar 1999 - 18:37:58 MET

On Tue, 9 Mar 1999, Slawek K. wrote:

> Nie orientujecie sie przypadkiem czy te procesory Alpha 21164 mozna montowac
> po dwa lub wiecej na jednej plycie??

 Mozna. 21064 i 21264 tez.

> Znalazlem tylko informacje o plytach pasujacych do PC
> (AlphaPC 164LX ) ale lykajacych jeden proc.

 Nie wiadomo mi o rozwiazaniach Alf wieloprocesorowych innych niz od
Digitala (co oznacza w ogolnosci duze koszty). Z tego co wiem, jest to
zawsze rozwiazanie w postaci plyta glowna + karty procesorowe (oczywiscie
w kompletnym systemie).

 Ze starszych systemow, dwa procesory obsluguje AS 2000 (Sable). Mozna w
nim stosowac zarowno 21064, jak i 21164 (nie wiem, czy 21164A; pewnie
tez).

 Jesli chodzi o nowe rozwiazania, to istnieje cos takiego, jak DP264 --
dwuprocesorowy system oparty na 21264.

 Sa jeszcze inne systemy, umozliwiajace stosowanie wiecej niz dwoch
procesorow. Odpowiednie informacje odnosnie oferty Digitala znajdziesz
pod http://www.digital.com/ (niestety, troche sie tam trzeba naszukac).

 Jesli chodzi o Alfe i Linuxa, to warto odwiedzic
http://www.alphalinux.org/ i http://www.azstarnet.com/~axplinux/ (to
drugie zrodlo troche stare, ale nadal bardzo pozyteczne).

> Czy linux obsluzy dwa lub wiecej alf pracujacych rownolegle??

 Jadra z serii 2.2.x obsluguja Alpha-SMP. Nie wiem, jak jest ze
stabilnoscia -- wsparcie pojawilo sie w okolicach 2.1.1xx, a wiec
stosunkowo niedawno. Ale podobno jest z tym calkiem niezle.

--
+  Maciej W. Rozycki, Technical University of Gdansk, Poland   +
+        e-mail: macro_at_ds2.pg.gda.pl, PGP key available        +