Re: Jaka obudowa ATX???

Autor: Marcin Stolarski (mstolars_at_elka.pw.edu.pl)
Data: Wed 10 Mar 1999 - 09:20:46 MET

Robert Ploucha napisał(a) w wiadomoœci:
<199903100032.BAA03377_at_dumb.iinf.polsl.gliwice.pl>...

>polecam wlozenie zamiast rezystora, tranzystora mocy z baza sterowana
>termistorem i prkš
>
>termistor na radiatorze zasilacza, pozwala to na wylaczenie wentylatorka
>przy zimnym zasilaczu
>a wlacza go jak sie rozgrzeje radiator
>
>pamietaj jednak wewnatrz zasilacza jest 220V
>
>sam cos takiego w staym kompie popelnilem, ale schemat gdzies mi wcielo
>bob

A ja uzylem do tego termostatu z zelaska (trzeba odwrocic bimetal by nie
pozwalal na grzanie a nie stygniecie). Do tego styki termostatu zwarlem
opornikiem (doswiadczalnie ok 100ohm) oraz rownolegle kondensatorem
elektrolitycznym 4700uF. Opornik zapewnia przewiew (maly, ale wystarcza na
wymiane powietrza ktore sie tam zagniezdza; bez niego termostat czesto sie
zalaczal), kondensator zapewnia start slilnika po wlaczeniu koputera (zwykle
taki wentylator potrzebuje na start wiekrzy prad, a potem juz sie jakos
kreci), termostat zabezpiecza przed spaleniem (np. jak by przyszly upaly po
60 stopni w cieniu).

Mc.Stolar