Re: RainbowRunnder do Matroxa?

Autor: Vindex (vindex_at_wirtual.pl)
Data: Wed 10 Mar 1999 - 01:54:33 MET

On Tue, 09 Mar 1999 18:54:32 GMT, piotrtal_at_promail.pl (Tałajczyk
Piotr) wrote:

<ciach>
>dowiedziałem się, że kosztuje to coś z 400PLN - nieźle, nieźle. =:(

Na rynku wtornym mozna kupic taniej - np. na ostatniej gieldzie w
Katowicach byl za 200 zl

>czy może ktoś z grupowiczów ma cos takiego podłączonego do swojego
>Matroxa (lub może słyszało o jego możliwościach).
>słyszałem, że obraz w 700x480 (mniej więcej)

Raczej wiecej :) Np. 704 /576 :)

> grabbuje do 25fps

Jak najbardziej - chociaz tu wszystko zalezy od pozostalych
komponentow. RR jak kazda karta ma minimalne wymagania i ponizej nich
nie sprawuje sie najlepiej. W sumie najwieksze znaczenie ma dysk -
przy wolnym dysku trzeba mocno zwiekszyc stopien kompresji a to sie
nienajlepiej odbija na jakosci obrazu

>jednocześnie kompresując do do MPEG lub JMPEG - czy z tą kompresją to
>rzeczywiście prawda?

Jak najbardziej :) RR korzysta z MJPEG (motion jpeg) ktory swietnie
nadaje sie do nieliniowej obrobki

>dobra karta robiąca to w czasie rzeczywistym kosztuje z 5 razy więcej.

Dokladnie :) Tyle ze z tych dobrych kart mozesz korzystac rowniez po
zmianie karty 2D :) Jescze pare uwag - RR nie ma wbudowanego sampler'a
wiec dzwiek sciaga przez karte dzwiekowa (musi byc full duplex). RR ma
rowniez ograniczenie maksymalnej wielkosci animacji do 2GB - ale to
juz jest glownie ograniczenie samych Windos'ow (niektore karty
potrafia to obejsc). Jesli myslisz o wykorzystaniu RR w Win NT to tez
raczej zapomnij

>jeżeli ktoś coś wie n.t.t. to proszę rzuciś na grupę jakieś parametry
>tej przystawki.

Zajrzyj na www.matroxusers.com - tam znajdziesz linka do "idots guide
to Rainbow Runner". Nie jest dla idiotow i duzo sie mozna dowiedziec
:)

> pozdrowionka...
> Tałajczyk Piotr..........Cz-wa

Pozdrowienia