Re: AMD czy Celeron

Autor: \\_/\\_/ (ab171954_at_students.mimuw.edu.pl)
Data: Fri 05 Mar 1999 - 12:45:29 MET

> <ciach>
>
> To nie jest _praktyka_ - to nadal jest teoria. Laboratoria stanowia
> tylko podbudowe dla wykladow - podobnie jak cwiczenia. Chyba nie
> sadzisz ze w pracy bedziesz pisala podobne programy jak na laborkach?

nie, to wyklady stanowia podbudowe dla cwiczen i labolatorow.
podam ci przyklad ostatnio pisanych programow na labolatoriach:
1. symulator internetu :) (calkiem spory projekt)
2. Lemingi pod Linuxa.
3 to w przyszlym roku: jakis kompilator.

co ty na to ?

zreszta beda takie przedmioty jak systemy operacyjne, bazy danych i inne.

> Kazdy zawod ma swoja specyfike - jemu akurat rysunek techniczny moze
> sie przydac

nikt teraz nie robi dokladnych rysunkow technicznych na kartce...
najwyzej szkice.

> <ciach>
>
> I co? Programy tam pisalas? :))))
no, nie. Ale pracowalam.(a tego dotyczylo pytanie)
A programy tez pisalam (w zeszlym roku). Co prawda nie zbyt rozbudowane,
ale mialam propozycje pisania razem z jednym czlowiekiem systemu pod
UNIX-a do zarzadania danymi zbiranymi w stacjach przegladu samochodow. I
dalam spokoj, bo stwierdzilam, ze ogrom informacji, jakie musialabym
posiadac, jest nie do opanowania w krotkim czasie. System mial oczywiscie
dzialac w sieci itd.

> <ciach>
>
> Ale na nia narzekasz :)
bo jej nie lubie. :)

> Informatyk ktory nie lubi matmy najlepszy tez nie bedzie :)

bzdura :). Nie liczy sie lubienie, tylko znajomosc. Potrzeba wsparcia
matematycznego w programowaniu jest, ale nie tak duza. (no, w
przypadku gier 3D,skomplikowanych symulacji,
sztucznej inteligencji itd, przydaja sie metody numeryczne, ktore
zaliczam do matematyki)

> <ciach>
>
> Really? :) Czegoz to w ksiazkach nie ma? :) Toz uczysz sie wlasnie z
> ksiazek.
np rozwiazanych zadan. Na studiach nabywasz praktyki w rozwiazywaniu
problemow, ktore pojawiaja sie przy pracy.
Poza tym jest jeszcze jedna zaleta. Studia ucza cie pewnej bieglosci i
czystosci programowania. Chodzi o to, ze jak komus przyjdzie modyfikowac
twoj kod, to nie bedzie to dla niego syzyfowa praca.
Sama wiem jak wygladaja programy studentow na pierwszym roku.
Obrzydliwosc.

> NIC nie zastapi doswiadczenia - nawet najgruntowniejsze
> wyksztalcenie.
w tym wypadku doswiadczenie sie ostro z tym pokrywa.
jest tylko rozszerzeniem wyksztalcenia.

>Dlatego wlasnie najlepsi studenci rzadko sa najlepszymi
> informatykami

chwila, czy z tego ze jestes dobrym studentem, wynika ze bedziesz kiepskim
informatykiem ???

> i >klepanie, uruchamianie dziesiatki razy programu, poprawinie bledow,
>
> To nie praktyka :) Nie wiem jak sobie wyobrazasz swoja przyszla prace
> ale zapewniam Cie ze to co robisz na laborkach to nic nie znaczace
> drobiazgi w porownaniu z tym co bedziesz miala w pracy - po pierwszym
> duzym projekcie sama sie przekonasz jak to wyglada w rzeczywistosci.
> Zaczynajac prace zaraz po studiach (zakladajac ze sama nic nie
> robilas) masz bardzo skromniutki warsztat.

ale mam podstawy, ktore umozliwia mi jego budowanie.

> Jak myslisz - czemu ludzie
> z doswiadczeniem zarabiaja duzo wiecej niz zaraz po studiach? Czlowiek
> po studiach to dla pracodawcy duze obciazenie i duze inwestycje

a jak myslisz :) dlaczego firmy poszukuja ludzi po studiach ?

> <ciach>
>
> Ale na _kazdej_ uczelni technicznej a nie tylko na informatyce :)
no, ok

> Sama przyznajesz ze studia nie daja Ci podbudowy praktycznej :)

no, zaraz. Sam powiedziales, ze narzedzia moga sie zmieniac, wiec po co
uczyc tego, co stanie sie nieaktualne po ukonczeniu studiow.

> Zanim skonczysz studia to i tak zdarzysz wiekszosc zapomniec :) I
> zapewniam Cie ze tego moze sie nauczyc kazdy komu na tym zalezy -
> wybierajac przy okazji to co mu jest potrzebne

ale jak bede czegos potrzebowala, to przynajmniej jestem w stanie okreslic
trudnosc problemu i czy ma on rozwiaznie.
i dzieki temu biore literature i sobie przypominam, co jest juz dosc
proste i (co najwazniejsze) szybkie.

> Rozmowa studenta z pracownikiem :) Zauwaz ze ja tez studiowalem ale
> mam nad Toba jedna powazna przewage - ja juz wiem czego sie moge
> spodziewac :)

a czy jestes programista ?
piszesz kompilatory, systemy operacyjne, systemy oparte o sztuczna
inteligencje ?
ogrom informacji jest taki, ze chcac sie przekopac przez zrodla i ksiazki,
poswicilbys 3/4 zycia. Na studiach dostajesz swojego rodzaju
bardzo szczegolowy spis przeczy
ktorych sie mozesz spodziewac, dzieki czemu potem jest 100 razy latwiej.

> <ciach>
>
> Oj widac ze nigdy nie pisalas zadnego duzego projektu bazodanowego :)

ha, wiec sie przyznajesz, ze trzeba miec do tego studia ;)

> I myslisz ze bazy danych tego nie wymagaja? Zycze powodzenia :)

tak ale nie jest to jakas ogromna ilosc.

> Taaa. Pogadamy jak zaczniesz prace - wtedy okaze sie jak czesto
> bedziesz musiala cos szybko posortowac :)

bardzo czesto, prawie w kazdym programie jaki sie pisze, trzeba cos
sortowac. spytaj kogos kto jest programista.

> j.w. I zapewniam Cie ze takich rzeczy jest sie duzo latwiej nauczyc
> niz poprawnego i optymalnego projektowania bazy danych. Slyszalas
> kiedys o czyms takim jak problemy trudno formalizowalne?

nie. Jak myslisz, po co tluczemy Algorytmy i struktury danych w roznych
postaciach przez 2 lata i bedziemy dalej tlukli. Jest to najbardziej
objetosciaowy przedmiot na tych studiach.I ilosc ksiazek o algorytmach
i... jest tez ogromna.
a tu na studiach dostajesz to w skompresowanej postaci i to co bedzie
naprawde potrzebne.

nie slyszalam, bo w to tak bardzo nie wnikam.

> Oj mylisz sie i to bardzo :) Wszystkiego mozna sie nauczyc bez studiow
> - wymaga to tylko wiekszego nakladu pracy. Zapewniam Cie ze po paru
> latach aktywnej pracy bedziesz dysponowala duzo wieksza wiedza niz po
> studiach - i bedzie to wiedza z ktorej bedziesz w stanie skorzystac

wiekszego !?, chyba monstrualnego.

> To glownie. Gwarantuje Ci ze czlowiek (oczywiscie rozwijajacy sie) po
> pieciu latach pracy bedzie duzo lepszym programista niz Ty po pieciu
> latach studiow. Trudniej bedzie mu sie przestawic na na inna
> specjalizacje ale to co robi bedzie robil duzo lepiej niz Ty. Twoja
> przewaga nad nim polega na duzo wiekszej elastycznosci ale napewno nie
> na wiekszej fachowosci

jak zaczyna od zera to nie bedzie lepszym programista. Jest zbyt wiele
drog (zlych) ktorymi mozna pojsc, ze dobry wybor jest prawie nie mozliwy.

hej
Patrycja