Re: HDD kontroler + update BIOSu - POMOCY!

Autor: Andrzej P. Wozniak (uszer_at_polbox.com)
Data: Thu 31 Dec 1998 - 04:15:47 MET

Andrzej Filipowicz napisał(a) w wiadomości:
<3689F112.859DD411_at_polbox.com>...
> [...]
>+ stary kontroler na ISA
>NIESTETY nie wykrywa HDD ani FDD, na nieszczescie nie mam
>starego BIOSU (program update'ujacy nie dawal takiej mozliwosci)
>Z tego co patrzylem jest mozliwosc konfigurowania kontrolera na ISA
>(enable lub disable IRQ14) choc wczesniej chodzil bez tego.
>Nowy AmiBIOS wyglada imponujaco, oprocz starych
>przyporzadkowan:
>IRQ3 : PCI/PnP lub ISA/EISA
>IRQ4 : PCI/PnP lub ISA/EISA
>.........itd.
>ma jeszcze troche nowych np.:
>Offboard PCI IDE CARD : Auto/Slot1/Slot2/.../Slot4

^^^^^^^^^^^^^^^^^
PCI! Nie ISA!

>Disabled/INTA/INTB/../INTD/Hardwired
>Ale nie wiem za bardzo jak z nich skorzystac.

Taki stary, a nie umie czytać! Przecież napisane, żebyś wetknął kartę PCI, a
nie ISA! Stary kontroler ISA to możesz, za przeproszeniem, wetknąć sobie ;-)
1. Nie obsługuje dysku większego niż 504 MB bez dodatkowego oprogramowania
2. W BIOS-ie musisz wyłączyć kontrolery HDD i FDD na płycie (Onboard -
Disabled), wówczas wykryje ci dysk, ale pewnie tylko w trybie Normal, czyli
zobaczysz i tak tylko 504MB.
3. Lepiej kup sobie na giełdzie byle jaką płytę z chipsetem TXPro (nawet z
grafiką i dźwiękiem), jeśli nie upierasz się przy Intelu. Kontroler HDD na
karcie PCI jeśli znajdziesz, to będzie tyle samo kosztował. Dysk podłączony
do ISA ma dostęp 16 bit, nie 32, a o trybach PIO4 i UDMA raczej zapomnij.
BTW. Sprzęt rozwija się tak szybko, że do komputera sprzed 3 lat nic nowego
nie da się dołożyć bez bólu - po prostu szkoda niewykorzystanych możliwości.

--
Andrzej Wozniak - usher_at_polbox.com  (z=h in header address)
Windows 9x ogłupiają użytkowników samym swoim istnieniem