Re: Matrox G200 a STB Velocity 128

Autor: Vindex (vindex_at_friko.onet.pl)
Data: Wed 30 Dec 1998 - 21:38:01 MET

On Wed, 30 Dec 1998 09:10:22 +0100, "Marcin Karbownik"
<martelo_at_friko4.onet.pl> wrote:

<ciach>
>Dzieki za wszystkie informacje.

No problem :)

>Ostatnio rozgladalem sie po roznych sklepach, rozmawialem i doszedlem do
>tych samych wnioskow ----- G200.
>Tylko, niestety, jak to w zyciu bywa pytanie rodzi pytanie :(
>Teraz mysle o TNT -- wiem ze jest lepsze w 3d itd.
>Pytanie tylko jak bardzo lepsze --- czy warto doplacic, a pozniej ciagle
>rasowac sterowniki i bawic sie z konfiguracja --- Matrox pod tym wzgledem
>jest dopracowany.

Jesli chodzi o 3D to wszystko zalezy od procesora. Przy P2 350 TNT
jest szybszy jakies 15-30% od G200 w d3d i 30-50% w OpenGL'u. Im
szybszy procesor tym roznica wieksza (na korzysc TNT). Jesli OpenGL
Cie nie interesuje to G200 powino Ci wystarczyc - na dobra wydajnosc w
OpenGL trzeba bedzie chyba jeszcze dlugo poczekac. Konfiguracja TNT
nie jest wcale taka skomplikowana - ale sterowniki maja jeszcze
niestety troche bledow

>Po za tym jest roznica w dostepnych sprzetowo efektach -- Matrox ma ich
>mniej --- jak to praktycznie wplynie na jakosc obrazu w 3d (czy bedzie to
>bardzo zauwazalne)

Raczej nie. G200 ma moze mniej efektow ale i tak wiekszosc z nich nie
jest aktualnie wykorzystywana. A jakosc obrazu na G200 jest ciut
lepsza od TNT

>Zaznacze ze nie jestem wielkim fanem gier - oddaje sie tej przyjemnosci od
>czasu do czasu. --- ale wiecie jak to jest -- jak rzadko to chociaz dobrze
>:)
>Siedze raczej w CADzie i 3dmax

To trzeba sie bylo raczej zastanowic nad Permedia 2 (albo poczekac na
Permwdie 3 :). Matrox w CAD'ach sprawuje sie bardzo dobrze ale ze
wzgledu na brak sterownikow Heidi do Max'a nadaje sie srednio

>A i jeszcze jedno
>Parametry sprzetowe znam
>Gdybyscie byli tak dobrzy napisac cos od siebie (wlasne nawet subiektywne
>wrazenia) bylbym wdzieczny

Matrox:
-swietne sterowniki, bardzo dobre 2D, dobre 3D

TNT:
-przecietne sterowniki, bardzo dobre 2D, swietne 3D

>Pozdrawiam

>Marcin Karbownik

Masz strasznie dlugiego sig'a :)

Pozdrowienia