Chlodzenie - czy warto ?

Autor: Piotr Kierzkowski (pkviper_at_box43.gnet.pl)
Data: Wed 30 Dec 1998 - 15:14:33 MET

Heja !

Wiem juz jak i czym chlodzic poszczegolne komponenty komputera. Mam trzy
coolerki od 486, paste i klej. Mam rowniez grzejace sie cholernie Voodoo 2
(chociaz to Diamond Monster) i SB Live (chip Live'a po kilku godzinach pracy
jest cieplejszy od chipow DM - palca nie da sie na nim utrzymac dluzej niz
3 - 4 sekundy). Mimo tego, wszystko dziala bez zarzutow, chociaz np.
podkrecic Monstera nie moge wiecej niz do 95 Mhz. A waham sie z zalozeniem
coolerow na ww. wymienione chipy z bardzo prostego powodu - kazdy cooler to
jeden slot PCI mniej. Kto wie, czy nie bede chcial kupic kiedys modemu PCI
albo innej karty - i co, bede musial plyte wymieniac ? (tylko 4 gniazda
PCI). Dlatego mam pytanie - czy bardzo wysoka temperatura kosci moze wplynac
na ich "dlugowiecznosc" lub w jakikolwiek sposob doprowadzic do ich
uszkodzenia ? Jesli tak, to zaloze te coolery i bedzie spokoj. A jesli nie -
no to chyba nie warto sie babrac w klejach i pastach, nie ?

Z gory dzieki za odpowiedzi !

Pozdrowka !

Piotr Kierzkowski, pkviper_at_box43.gnet.pl