Co kupic lepiej LS120 czy ZIP'a

Autor: roman_at_silesia.pik-net.pl
Data: Tue 29 Dec 1998 - 02:12:18 MET

Albert wrote:

 A> Potrzebuje przenosnego napedu do archiwizacji .
 A> Co lepeij kupic naped LS120 zewnetrzny czy Zip'a Parallel zew. Prosze o
 A> opinie

Jeśli zależy Ci na czasie, to zdecydowanie ZIP, ale z wersją parallel będzie
kłopot - najprawdopodobniej już go nie produkują. Zastąpił ją ZIP Plus,
parallel/SCSI z autodetekcją.
Problemem podstawowym LS120 jest koszmarna prędkość - rzędu 60-100 KB/s, przy
180-300 KB ZIPa parallel wygląda to po prostu śmiesznie.

Zastanowiłbym się na Twoim miejscu nad innym rozwiązaniem - ZIP ATAPI -
wewnętrzny, 600 KB/s i (jeśli chodzi Ci o zastosowanie w firmie) zainstalowanie
tych napędów we wszystkich maszynach, na których sprawa zagrożenia utraty danych
jest istotna.

Osobiście używam ZIPa od chyba 3 lat (od samego początku) - do klientów jeżdżę
ze starym parallel, w maszynie domowej mam ATAPI. W firmie założyłem do dwóch
maszyn również ATAPI i mam spokój.

--
RoMan (2:484/88_at_fidonet.org)
mailto:roman_at_silesia.pik-net.pl