Modemowy problem - LUDZIE HELP !

Autor: Oczko (kruczek_at_kki.net.pl)
Data: Mon 28 Dec 1998 - 13:14:32 MET

Mam do Was ogromną prośbę. Proszę Was o pomoc w sprawie modemu. Otóż
ostatnio zakupiłem modem Spirit V.90/K56 Flex PCI PnP VoiceFax Modem with
Speakerphone Functions na
driverach Rockwella i na kościach Rockwella. Mieszkam w województwie
szczecińskim i łączę sie przez
TPSA z numerem 0202122. Wiem, że w Szczecinie jest standard V.90 i K56 Flex
(mają ponad 180 modemów). Problem polega na tym, że nie mogę się połączyć z
prędkością powyżej 33600 bps. Czasami tak jest, że łączę się (słychać
trzaski i piski), a po chwili modem rozłącza się i nagle wyskakuje
komunikat, że server nie odpowiada. Jest tak jakby modemy się nie
"dogadały". Zresztą skorzystałem z pliku dziennika log. Przesyłam Wam go.
Mój modem interpretuje odpowiedź servera TPSA jako informative, gdy chce się
"dogadać" w sprawie standardu V.90, a potem jest brak odpowiedzi od servera
TPSA i się rozłącza. Połączenie z Interentem mam dobrze skonigurowane
(podstawowy DNS itp.). Pisaliście, że z połączeniami z numerem 0202122 tym
modemem nie mieliście żadnego problemu. W ustawieniach modemu w zakładce
Country Select mam tylko Taiwan, Japan, Mexico, Usa, Canada - i pisze, że
modem może nie działać poprawnie, jeżeli nie wybierzesz kraju, w którym
jesteś ( a Polski brak ) bo w każdym z tych krajów są inne prawa dotyczące
telekomunikacji lub coś takiego. Jak zrobić, żeby było szybciej?.
Druga sprawa - nie wiem jak zmienić com port tego modemu na np. com1 lub
com2. Modem jest Plug and Play i nie można tego ustawić na samym modemie
(brak jumper'ów). Zawsze się instaluje na com3. A myszkę mam na com1. Jak
zmienić na com1 lub com2 ?.
I ostatnia - trzecia sprawa - mam też problem z prawidłowym łączeniem się z
kolegą przez modem (on mieszka w tym samym mieście co ja). On ma modem
zewnętrzny, ja wew. W grze World Cup 98 mamy ogromne lagi (wcześniej miałem
modem Zoom 14.4 na złączu ISA na com1 i wszystko było ok - żadnych lagów -
jak się przez niego z kumplem łączyłem). A teraz mam szybszy modem i nie da
sie po prostu grać !. A o Quaku 1 już nie wspomnę (choć wcześniej na Zoom'ie
grało się całkiem przyjemnie). Kolega ma modem Request 33600 bodajże też
Rockwell'a. Co się stało?. Dlaczego mając szybszy modem na złączu PCI granie
w World Cup'a 98 i inne gry idzie wolniej niż na moim starym Zoom'ie 14,4
bps ?. Chciałbym zainstalować modem na com1 a myszke na com2 lecz nie wiem
jak to zrobić (i czy to się opłaca?). Proszę Was o pomoc.
Chciałbym żebyście odpowiedzieli mi jak najszybciej W E-MAILU !!
Mój adres e-mail to:
kruczek_at_kki.net.pl

Wojtek