Re: zasilacz bez wentylatora?

Autor: Tomasz Holdowanski (mordazy_at_USUN-TO.friko2.onet.pl)
Data: Mon 28 Dec 1998 - 11:47:41 MET

>Potrzebuje bezglosnego peceta za normalne pieniadze. Miedzy innymi
>chce wyrzucic wentylator z zasilacza. Czy macie doswiadczenia, jaka
>obudowa ma najmniej grzejace zasilacze? Jak juz wybiore jakis
>zimniejszy, to moge go takze podziurawic (skrzynke tez), albo mu zdjac
>blachy, albo cos innego. Macie jakies doswiadczenia z robienia czegos
>podobnego?

Mozna sprobowac dwoch sposobow:
- podpinasz wiatrak w zasilaczu do termostatu ustawionego na 40 czy
mniej stopni (takze umieszczonego w zasilaczu). W temperaturze
pokojowej bedzie Ci sie wlaczal co 10-15 minut na ok. 20 sekund.

- Budujesz uklad plynnie sterujacy obrotami wiatraka w zaleznosci od
temperatury.

Nie zapewni to calkowitej bezglosnosci peceta, ale znacznie zredukuje
halas.
Pozdrawiam,
Mordazy von BinHex.

Odpowiadajac USUN-TO. z mojego adresu. Albo...

             mailto:mordazy_at_friko2.onet.pl
        ZAWSZE JEST JESZCZE NADZIEJA
        NA OGOLNOSWIATOWY KATAKLIZM.

--