Re: Pomnik dla piratów i złodziei oprogramowania

Autor: Tomasz Holdowanski (mordazy_at_USUN-TO.friko2.onet.pl)
Data: Sun 27 Dec 1998 - 02:41:40 MET

>To ma czegoś dowodzić na temat kosztów produkcji ?
>
>Plotą mi tu bzdury, że płyta kosztuje pięć dych, bo takie są koszty
>produkcji. Moje proste pytanie otwarcie zadaje kłam temu twierdzeniu
>ale jakoś dziwnie każdy zbywa go byle czym i kompletnie nie na temat.

Co do kosztow produkcji, to maximum to polowa ceny czystego nosnika
na rynku, czyli ok 1$, a prawdopodobnie jeszcze duzo mniej. Juz dawno
czytalem, ze wynaleziono metode tloczenia CD pozwalajaca obnizyc
koszty jednej sztuki do 5 centow (!!!). Przyjmujac ze na naszym rynku
CD audio kosztuje rownowartosc 15$, w najlepszym wypadku (przy stawce
5c za plytke i gdy producent plyty jest wlascicielem tloczni) jest to
300 - krotne przebicie. Bardziej realnie, tzn. liczac po pol dolca za
sztuke w tloczni, i tak przychod wynosi 30 x koszty. Niezly biznes.

Odpowiadajac USUN-TO. z mojego adresu. Albo...

             mailto:mordazy_at_friko2.onet.pl
        ZAWSZE JEST JESZCZE NADZIEJA
        NA OGOLNOSWIATOWY KATAKLIZM.

--