Re: chce kupic sprzet

Autor: Rafal Wlodarczyk (rafal_at_no.unforgettable.com.spam)
Data: Fri 25 Dec 1998 - 00:11:41 MET

Jakub Czechowicki wrote in message <367E7C9C.128EF54D_at_friko8.onet.pl>...
>Chcialbym kupic nowego kompa. Chodzi mi o cos takiego:
>
>procesor iPII-350MHz
>plyta ATX, BX, 1xAGP, 1xISA, >=3xPCI, do >=450MHz
>pamiec 64MB RAM
>grafika Matrox Millenium G200 OEM (8MB RAM)
>
>Wzwiazku z tym mam pare pytan:
>1. Do jakich czestotliwosci bede mogl go prztaktowac
>i jaka plyte byscie do tego polecali (przy okazji
>jaki rodzaj RAMu i o jakim czasie dostepu).

Nowych procesorów raczej nie podkręcisz. Wyjątkiem wartym zastanowienia jest
Celeron 300A (działa na 450MHz). Płytę polecam ABIT BH6.

>3. Czym sie rozni MM G200 w wersji stadardowej i OEM (oprocz ceny).

Nie powinien się różnić. Jedynie niektóre OEM mają pamięć SDRam zamiast
droższej SGRam.
Zastanów się nad Matroxem Marvel. Ma sporo różnych bajerów i dołączany Zoran
SoftDVD.

>6. Nie bede go najprawdopodobnie rozbudowywac przez najblizsze 3 lata.
>Czy oplaca sie w takim razie kupic DVD??? Jasli tak, to jaki
>(tani, dobry, bez sprzetowego dekodera MPEG-2 czy z nim???).

Różnica w cenie pomiędzy CD i DVD nie jest zbyt duża. Dekoder można dołożyć
później.

>7. Co byscie mi jeszcze doradzili/odradzali w w/w zestawie???

Karta dźwiękowa PCI (SB Live albo nowy Turtle Beach Montego II).