Re: AGP-V3400tnt ??? dzwięk

Autor: Robert Lukasz (rlukaszXYZ_at_polbox.com)
Data: Thu 24 Dec 1998 - 01:22:55 MET

"Andrzej J. Turowicz" <at_at_buchalter.com.pl> wrote:

>Mam kartę j/w i bardzo ładnie zapisuje do plików .avi to co "wejdzie" z
>kamery lub magnetowidu. Nie mam uządzeń SuperVHS i sygnał wpuszczam przez
>gniazdo typu RCA Composite video.

>Wszystko działa, program do "capturowania" ASUS Live 3400 wytwarza pliki
>avi "nieme", bez dźwięku. Nie czyta go z kary SoundBlaster. Rozumiem jest za
>darmo.

>1. Jak, w jaki sposób, jakim programem wytwarzać avi z dźwiękiem.
Spróbuj Adobe Premiere (niestety komercja) potrafi złapać obraz i
dźwięk również w innych rozdzielczościach (a nie tylko w jednej jak
Live3400) a także z zadaną ilością klatek na sek (o ile systam temu
podoła oczywiście)
Przed łapaniem z dźwiękiem:
1. podłącz odpowiedni kabelek do karty dźwiękowej
2. za pierwszym razem zapyta o program do łapania dźwięku - wystarczy
wskazać Akcesoria\sound recorder
3. wybierz źródło dźwięku (wejście) na karcie dźwiękowej (Volume
Control - po polsku chyba Regulacja Głośności)

>2. Pliki avi są ogromne, 20 sekund to 150 MB, czym je kompresować
np. do formatu MPG - Xing MpegEncoder (niestety też komercja)
kompresja nawet 80-100 razy

--
Robert Lukasz
rlukasz_at_geocities.com	     rlukasz_at_polbox.com