Re: Duzy dysk sie zgubil

Autor: A_Zet (baterie_at_ka.onet.pl)
Data: Tue 22 Dec 1998 - 22:01:51 MET

On Tue, 22 Dec 1998 17:52:44 GMT, baterie_at_ka.onet.pl (A_Zet) wrote:

[...]
>Hard Disk 0 ST 51270A (to moj stary dysk)
>Hard Disk 1 ST 38641A (to ten nowy), natomiast w windzie go nie ma...
>
>O co tu chodzi? Czyzby po polgodzinnym "uzywaniu" (formatowanie,
>nadanie etykiety, skopiowanie kilku plikow) dysk mogl pasc???
>
>Jak pisalem, przestal byc widoczny natychmiast po restarcie.

Mam nowe wiadomosci i nowe zagadki, za ktorych wyjasnienie bylbym
wdzieczny (a glownie za rady, co zrobic, by bylo normalnie...).

Otoz tak sie przygladajac w Panelu Sterowania windy tym zapisom
o dysku, ze dziala poprawnie (he, he, he) przyszla mi do glowy mysl,
by zrobic ptaszek przy opcji o dysku wyjmowalnym. Uaktywnily sie paski
z numeracja dyskow, wiec zaznaczylem literke D: i zrestartowalem
kompa. Dysk sie pokazal pod winda!!! Ale za to nie pokazuje sie -
mimo, ze BIOS go melduje - przy bootowaniu komputera z dyskietki
systemowej - po wpisaniu d: system odpowiada, ze "Nieprawidlowe
okreslenie dysku". Dysku rowniez nie widac przy przejsciu windy do
DOSa w trybie "Uruchomic ponownie w trybie MS-DOS".
Moze ten dysk nie chce dobrze pracowac jako slave, ale ktoz mi
zareczy, ze po przelozeniu na master bedzie lepiej? Tylko jesli nie
chce pracowac jako slave to dlaczego niesformatowany byl widoczny?
A po sformatowaniu (FAT32) byl widoczny tylko do pierwszego restartu?

Kontroler MUSI byc w porzadku, bo mialem przedtem (i teraz tez
probowalem) na nim drugi dysk 850MB Caviar, zglasza sie zawsze
i w kazdym przypadku jak trzeba.

Bardzo prosze o wyjasnienie mi tej zagadki, czy to jest dysk wadliwy
i nadaje sie tylko do reklamacji i wymiany, czy musze zmienic jakies
(gdzie?) ustawienia.

Pozdrawiam
Adek

--
(Katowice: akumulatory trakcyjne, stacyjne: BATER-SILESIA_at_netart.com.pl
http://www.netart.com.pl/BATER-SILESIA lub