Bios Shuttle HOT661

Autor: bastian (koszalkb_at_wizard.ae.krakow.pl)
Data: Tue 22 Dec 1998 - 10:32:57 MET

Witam wszystkich i prosze o odpowiedz na nurtujace mnie pytanie natury
czysto filozoficznej...

Mam plyte Shuttle Hot661 i kilka problemow z Biosem. Dane:

Award Modular Bios v4.51PGM
Award Plug and Play Bios Extension v1.0A

(6610S043) Intel i440BX - bios 6610S043 jest datowany na 12 pazdziernik tego
roku.

Do uaktualnienia biosu uzywam narzedzia Award Flash memory Writer v6.31.

I tutaj rodzi sie pytanie. Mianowicie:

Zgodnie z teoria powinienem uruchomic "czysty" system w minimalnej
konfiguracji - czyli 3 pliki bez zadnych sterownikow i innych cudow. Aby
sobie w tym pomoc tworze dyskietke systemowa (format a:/s itd).

Przechodzac do sedna sprawy:

Jaka jest roznica kiedy sformatuje dyskietke pod Win95 lub pod Dos 6.22.
Teoretycznie nie powinno byc zadnej ale kiedys obilo mi sie o uszy, ze Win95
OSR i nowsze maja inna tablice wektorow przerwan (nie pytajcie mnie o co
chodzi gdyz moje o tym pojecie jest blade jak szczypiorek na wiosne). Czy w
zwiazku z tym istnieje mozliwosc, ze pod Dos 7.0 (Win95) dochodzi do jakis
przeadresowan lub innych efektow ubocznych?

Gdy aktualizowalem bios pod dos7, podczas startu komputer strasznie czesto
wywalal mi, ze ustawienia procesora w cmosie sa bledne i, ze powraca do
domyslnych.

Gdy zrobilem to w dosie6.22 problemy (na razie) znikly.

Co wy na to?

Pozdrawiam serdecznie!
Bogdan
koszalkb_at_wizard.ae.krakow.pl