Re: Linia dzierżawiona

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Sat 19 Dec 1998 - 21:14:19 MET

On Fri, 18 Dec 1998 20:07:08 GMT, "KACPER" <kacper00_at_polbox.com>
wrote:

>Witam
>
>Czy mogl by mi ktos napisac jak dziala linia dzierzawiona , jakie sa zasady
>platnosci i jak sie ja podlancza do PC-ta ???

Dzierzawisz od operatora telekomunikacyjnego pare drutow punkt - pole
pomiarowe centrali - punkt. Druty sa galwanicznie polaczone, zadnych
komutacji czy takich. Masz obowiazek nie wpuszczac w nie niczego co
byloby niezgodne ze standardem w kablu telefonicznym - napiecia i
czestotliwosci nie moga byc wyzsze jak normalnie w telefonach - zeby
innych torow w kablu nie zaklocac. I jesli te warunki spelnisz -
placisz bodajze 42zl oplaty stalej i 15zl za kazdy rozpoczety kilometr
lacza na miesiac.
A do czego te dwa druty uzyjesz - twoja rzecz, zwykle jeden koniec
przypina sie do modemu w domu, drugi do modemu u providera i ma sie
dostep staly - trzeba tylko na obu koncach postawic modemy potrafiace
pracowac na liniach dzierzawionych (wiekszosc zewnetrznych i czesc
wewnetrznych potrafi). No i trzeba jeszcze zaplacic providerowi za
dostep - ceny od 250 do duzych kilkuset zlotych zaleznie od providera.

Darek