Re: Szukam demo-progr do ksiegowosci

Autor: Jakub Chmielewski (yacoob_at_magic.ic.com.pl)
Data: Sat 19 Dec 1998 - 02:59:08 MET

Muzzy napisał(a) w wiadomości: <75arle$gjo$1_at_main.amu.edu.pl>...
>Nie orientuje sie w rynku.Potrzebuje przykladowych programow
>do obslugi ksiegowej (faktury itp) malej firmy .Nie wiem jakie
>warte sa polecenia - zatem prosze o adresy w internecie gdzie moge
>sobie zciagnac dema DOBRYCH i uznanych progr.

Witam,

A wiec do rzeczy:

www.navo.com.pl - NAVO Firma. calkiem niezly system do calosciowego
zarzadzania firma - sprzedaz, f-k, ksiega PiR itd. Moduly sa polaczone i nie
trzeba klepac tych samych danych po kilka razy (co jest juz chyba standardem
w takich pakietach).
WADY:
Wada jego jest to ze jest pod win95. Nie mam zamiaru rozpoczynac kolejnej
wojny o wyzszosc win95 nad... ale uwazam ze program do ksiegowosci powinien
byc kompaktowy, szybki a przede wszystkim BARDZO STABILNY. Ten niestety
jeszcze nie jest (choc to wina win95 i pewnie engine'u baz danych, ktory
wykorzystuje). Denerwujace jest tez to, ze napisali go informatycy, ktorzy
chyba z prawdziwym wklepywaniem danych nie mieli do czynienia! Ergonomia
pracy programu jest czasem co nieco "dolujaca". Przy ksiegowaniu faktur
trzeba klikac myszka (!) Moze przy pracy z Corelem, lub innymi tego typu
aplikacjami myszka sie przydaje, ale tutaj przy klepaniu 100 faktur mozna
oszalec!
Jako ze program jest pod win95 trzeba odpowiedniego kompa (p120+)
Poza tym system prezentuje sie calkiem dobrze i naprawde mam duzy szacunek
do ludzi, ktorzy go zrobili.
(??????????)
www.olimp.wroc.pl -Program - Turbo FK, HD,.... , Turbo Firma (!) Pakiet
pracujacy pod DOS'em. Jest F-K, magazynowka, srodki, trwale, place. Jesli
chodzi od FK - troche archaiczna konstrukcja - samemu trzeba dbac o
nazewnictwo zbiorow czastkowych (np miesiecy), potem je laczyc, ale...
program jest zaj....... szybki. Nie przesadzam. Pracuje w biurze
rachunkowym, gdzie mamy 486sx25, 40, dx100 i nie narzekamy na szybkosc.
Niektorzy nasi klienci maja po kilkadziesiat tysiecy dekretow i to wszystko
chodzi. Program jest bardzo stabilny. Mam moze kilka wad konstrukcyjnych ale
ani razu nie pojawil sie nam runtime error ani zwis komputera. A to dlatego,
ze program ma juz kilkanascie lat i jego engine jest ciagle ulepszany
(ulepszany a nie wzbogacany o kolejne wodotryski tak jak to mam miejsce w
win9*)
www.insert.com.pl - Subiekt, rewizor, Kasiarz itd. nie pracowalem na
nich...
www.teta.com.pl - Pakiet oprogramowania wspomagania zarzadzania - chyba nie
dla malej firmy.
EXACT - profesjonalny rozbudowany program wspomagania zarzadzania - drogi
ale dobry, dystrybutor - chyba www.cadena.com.pl; tez chyba nie dla malej
firmy.

O dziwo wymienilem w wiekszosci programy wroclawskich firm. Sa one znane i
uznane - ale czy dla Ciebie dobre? Sam bedziesz musial to ocenic. Wiem ze
jest ich jeszcze sporo, ale nie znam namiarow na firmy. Radzilbym przejrzec
Entery i Chipy z tego roku - w ktoryms z nich byl zdaje sie przeglad takich
programow. Na ich plytach byly dema tych programow. Chociaz na twoim miejscu
nie polegalbym zbytnio na ich preferencjach. Co innego test kart
dzwiekowych, plyt glownych a co innego test takiego softu. Tutaj nie liczy
sie MEGAwodotryskowosc i SUPERnowoczesnosc ale stabilnosc, wydajnosc i
ergonomia pracy. Zwrocilbym uwage na to, ile danych trzeba wprowadzic przy
jednej fakturze - i ile trzeba sie przy tym naklepac; jakie informacje mozna
potem z takiego programu wyciagnac; jakie czynnosci mozna zautomatyzowac -
np dekretacje; czy program daje sie elastycznie konfigurowac - automaty
ksiegujace, wyluskiwanie informacji itd.
Tak wiec wybor takiego oprogramowania to kwestia osobistych preferencji i
praktyki.

Pozdrawiam,

Jakub Chmielewski

PS. Jak bedziesz mial jakies ciekawe wnioski to pisz na priva.