Re: AMD 5x86 - pytanie

Autor: Jaroslaw Andrzejewski (jareka_at_dawid.com.pl)
Data: Thu 17 Dec 1998 - 14:00:57 MET

Wed, 9 Dec 1998 13:32:43 +0100, Szymon Brzuchalski <sbrzuc_at_sgh.waw.pl>
napisał(-a):

>AMD 5x80 133Mhz. Od poczatku mialem go podkreconego na 4*40mhz =
>160 Mhz. Chodzilo toto calkiem szybko jak na swoje mozliwosci.

>zworek na 4*33Mhz czyli na bazowa szybkosc tego procesora -
>133mhz. Od tego czasu (pare dni temu) jeszcze mi sie nie
>zawiesil. Mam pytanie - czy ma to (wieszanie sie) jakis zwiazek z

>podkrecaniem procesora? Czy moge jednak zwiekszyc troche jego
>szybkosc bez wieszania sie (np 3*50 mhz)? Co ten szajs w ogole
>jest wart?
IMHO to może nawet go spowolnić. Przy 40MHz PCI chodzi pewnie również
przy 40MHz zamiast "przepisowych" 33MHz. Przy 50MHz prawie na pewno
PCI zwolni do 25MHz. Możesz spróbować dołożyć trochę "wait-szajsów" do
cykli dostępu do szyny lub pamięci. Jeśli to nie pomoże, to być może
któraś z kart ma kłopoty z pracą przy 40MHz.

--
Jarek Andrzejewski