Re: FIC 503+ i WinChip

Autor: MARK Marek Wołoszyk (mark_at_2a.pl)
Data: Wed 16 Dec 1998 - 18:46:45 MET

Cześć !

>Procesor nie opornik - nie odwołuj się do prawa Ohma w tym przypadku, bo
możesz
>się mocno naciąć.
TAKIE UPROSZCZENIE JEST POWSZECHNIE STOSOWANE (z małymi wyjątkami)
>Prawda jest taka, że im wyższe napięcie (w rozsądnych granicach, rzecz
jasna),
>tym szybciej przepływają nośniki ładunku w półprzewodnikach. Prąd pobierany
>przez układy cyfrowe jest ściśle uzależniony od czasu przełączania bramek -
im
>szybciej działają poszczególne bramki, tym mniejszy prąd jest pobierany.
GRATULUJĘ ZALICZONEGO EGZAMINU Z UKŁADÓW ELEKTRONICZNYCH 2 LUB 3
>Występuje też zjawisko przeciwne - konieczność przeładowywania wszelkich
>pojemności do wyższych poziomów napięć i wzrost pobieranego prądu.
>Podsumowując: zależność poboru prądu w skomplikowanych układach cyfrowych
nie
>jest liniowa w stosunku do napięcia zasilania tych układów.

DZIĘKUJĘ ZA PRZYPOMNIENIE WYKŁADU Z UKŁADÓW CYFROWYCH, JEDNAK W PRZYPADKU
KONIECZNYCH UPROSZCZEŃ MODELOWANIA ZŁOŻONYCH UKŁADÓW CYFROWYCH (CPU)
STOSUJEMY JEDNAK TAKIE WIELKOŚCI JAK MOC, PRĄD I NAPIĘCIE (WARTOŚCI
CHWILOWE NIE SĄ ANALIZOWANE PRZEZ UŻYTKOWNIKÓW)- A TO ZNACZY IŻ PROCESOR NIE
ROBIĄCY PRAWIE NIC MOŻE BYĆ TRAKTOWANY JAKO "prawie" STAŁE OBCIĄŻENIE. TO
"OBCIĄŻENIE" BĘDZIE ROSŁO PRZY PODKRĘCANIU...ITD
Uproszczenie jakie zastosowałem pozwala w prosty sposób wyjaśnić wiele
zjawisk przy dopasowywaniu procesora do płyt - ZWŁASZCZA DLA OSÓB KTÓRE NIE
BYŁY MAGLOWANE PRZEZ WYŻSZE STOPNIE EDUKACJI ELEKTRONICZNEJ !

Z poważaniem
                              MARK Marek Wołoszyk
                             mark_at_2a.pl , www.2a.pl/~mark
                             mark_at_promail.pl , www.promail.pl/~mark