Czy DIMM 100 MHz dziala na TXie ???

Autor: Lukasz 'Dentarg' Jozwinski from SWIDNIK (jozef_at_kki.net.pl)
Data: Mon 14 Dec 1998 - 20:58:24 MET

Mam sobie plyte TX, ktora spokojnie z Edo ramem biega na 75 Mhz
Ale przymierzam sie do zmiany plyty na BXa wiec kupilem sobie DIMMa
100Mhz ... i co ?
I na tych biednych 75 Mhz komputer sie bez przerwy wiesza ... pliki
zapisywane na HDD sa uszkodzone ... itp ...
Co chwila cos wykonuje nieprawidlowa operacje ...
Przy ustawionym w BIOSie CAS lat/RAS-to-CAS na 2/2
komputer wieszal sie przy starcie windy .... po zmianie na 3/3 nie
wieszal sie juz czesciej niz 2 razy na godzine ...

Nie wiem wiec czy ten DIMM jest uszkodzony, czy TX nie trawi DIMMow
100 MHz ...
Wlaczalem i wylaczalem takze SDRAM Speculative Read w BIOSie ale bez
skutecznie ... komp nadal sie wieszal niemilosiernie czesto ...

Jak to jest z tym SDRAMem i tym CAS-2 i CAS-3 ???

Prosze o szybka odpowiedz, bo nie wiem co mam powiedziec jutro w
sklepie jak bede odbieral kase lub wymienial ram ...
Niby na tym DIMMie jest napisane 8T, ale nie wiem czy to znaczy 8ns ?
A po za tym nie ma zadnego napisu PC100 lub 100MHz compatibile ..

Jak to z tym jest ???

pzdr,
Dentarg

--
          e-mail:jozef_at_kki.net.pl - from Swidnik
  Quake 1 page - http://hipokrates.am.lublin.pl/quake/