Re: Jaki polecacie tuner TV ?

Autor: Tałajczyk Piotr (piotrtal_at_promail.pl)
Data: Mon 14 Dec 1998 - 19:23:28 MET

                 "Xylodius" <xylodius_at_prodigy.net>
                  wRoTe iN pl.comp.pecet:

>Sorrki, ze pytanie lamerskie, ale w tunerach nie siedze,
>i dlatego pytam jaki tuner TV polecacie jako godny kupna ?
> Czy istnieje karta, ktora bylaby jednoczesnie tunerem oraz
>karta video capture ?

http://friko6.onet.pl/kr/nowickij/TV.html - tam w tabelce znajdziesz
dużo informacji odnośnie popularnych tunerów z linkami do ich
rodzimych stron.
a wracając do pytania czy kartaTV może być jednocześnie Tunerem i
grabberem to tak? można grabbowac z niej prawie na każdym programie
poprzez sterowniki Twain.
np. AdobePremiere sobie z tym bezproblemowo radzi. jest jednak tylko
jedno ale. po zgrabbowaniu jednej klatki komputer musi ją skompresować
do formatu animacji wyjściowej jaka wybraliśmy.
przy procesorze IP200MMX 24fps (a nawet troche wiece) udaje się
wyciągnać tylko w niższych rozdzielczościach rzędu 320x240x16.
 do tego trzeba także uwzględnić dźwięk, który także musi zostać
skompresowany. przy 640x480 osiągi rzędu 9 fps to już niezły wynik.
do tego taka animacja musi zostać dograna do reszty pliku na twardku,
bo przecież RAM kiedyś się skończy i znowu następny problem: przy IDE
w momencie nagrywania zostaje zżarte 100% mocy procesora (czyli
normalka ;>) co objawia się zerwaniem w płynności grabbowanej
animacji. nie wiem czy sterowniki BusMasteringu by tutaj cokolwiek
pomogły. przy SCSI nie powinno być takich problemów.

jest jednak tak jak piszę: w niższych rozdzielczościach nie ma
problemów z grabbowaniem na tanich kartach TV. do grabbowania w
wyższych rozdzielczościach te karty się nie nadają. tutaj potrzeba
czegoś znacznie specjalizowanego, ale ja się na tym już nie znam. :)

>Xylodius

                    pozdrowionka...
                             Tałajczyk Piotr..........Cz-wa
                             email:.........piotrtal_at_promail.pl