Re: Intel MMX233, AMD, FIC a podkręcanie

Autor: Marcin Koprowski (marcink_at_veracomp.com.pl)
Data: Mon 14 Dec 1998 - 11:49:09 MET

maxsiu wrote:

> Aktualnie mam Intela 233mmx podkreconego na 266 (3.5x75) i procek w ogóle
> sie nie grzeje (big cooler). Więcej nie mogę, bo nie pozwala mi na to płyta.
> Chcę kupić płytę fica i mam pytanie ile mogę maksymalnie wycisnąć z procka
> przy stabilnej pracy i czy może lepiej kupić AMD (oczywiście praktycznie, bo
> teoretycznie płyta fic może 600Mhz). Czy pójdzie to na magistrali 100 Mhz.
> Nie wiem czy mój procek ma blokadę, bo maksymalny mnożnik na płycie to 3.5 -
> kupiłem go w lutym. Moja pamięć to 64dimm + 32dimm 10ns.

U mnie K6-2 300 @ 3.5x100 na FIC VA-503+, 2x32MB 10ns,
i740 AGP i no problems.

Probowalem 66x5 i chodzil, wiec blokady miec nie powinien.

> Jeśli ustawię 100 Mhz na magistrali to czy nie zjarają mi się karty PCI i
> ISA? Czy mogę ustawić dla nich stałą niezależną częstotliwość (na płycie
> fic)

Przy 100MHz PCI chodzi 33MHz - czyli standard.
Problemy moga byc przy niestandardowych, czyli 112, 124 MHz
Z ISA *ja* rowniez nie mam problemow, choc musze przyznac,
ze nie wiem na jakiej czestotliwosci chodzi (na ISA mam
k. sieciowa DLink i k.dzwiekowa "no name")

> Jak kręcą sie procesory amd i jaką wersję kupić aby można było uzyskać
> najwyższą wydajność? (z podkręceniem oczywiście)

U mnie jak widac podkrecony ok. 17% - IMHO tyle AMD powinien
wytrzymac, wiecej raczej bym nie radzil, choc probowac mozna ;-)

> Proszę ewentualnie o adresy jakiś stron o kręceniu amd.
>
> Co najlepiej zastosować jako odprowadzacz ciepła między procem a coolerem
> (jakieś pasty czy co) i gdzie można to kupić.

Ja nie mam pasty, wiatraczek raczej standardowy.
Gdzie kupic paste - szukaj w sklepach z czesciami elektronicznymi.

> Proszę o konkretne odpowiedzi i pozdrawiam wszystkich grupowiczów
> Maxsiu
>
> maxsiu_at_polbox.com

Pozdrawiam
Marcin