Re: ! Tp S.A. - moja opinia

Autor: Jacek Fiok (j.fiok_at_students.mimuw.edu.pl)
Data: Sun 13 Dec 1998 - 13:15:26 MET

Dnia Sat, 12 Dec 98 10:11:02 +0100, Radek Siebula
<Radek.Siebula_at_p102.f69.n480.z2.fidonet.org> napisał:

>W warszawie był już przetarg na pierwszego konkurenta dla TP S.A. Nawet w
>wyborczej o tym czytałem. Wygrała firma, która nie ma ani jednego światłowodu.
>Pokonała spółki reprezentujące AsterCity i Telenergo (PSE). A tylko dlatego, że
>dała trzy razy wyższe opłaty licencyjne (cokolwiek to znaczy). Dzięki temu
>konkurencji w W-wie nie będzie, bo chcąc to spłacić nie będą mogli prowadzić
>wojny cenowej z TP S.A. :(
No dobrze, kontynuujmy ten offtopic.

Pod slicznym sformulowaniem 'oplata licencyjna' kryje sie suma,
bagatelka, 200-300 mln $ (nie wiem dokladnie, ile - wiecie, nie mialem
w rekach tej umowy). Jest to oplata wlasnie za mozliwosc wejscia na
rynek w Warszawie.

Co do swiatlowodow i unoszenia sie, ze nie wygrala jakas tam firma,
ktora bardziej lubisz - mysle, ze to zle podejscie. El-Net razcej nie
moze nie zaoferowac lepszych warunkow niz TP SA, bo komu bedzie sie
wtedy chcialo do niego przelaczac?

--
Jacek Fiok, Warszawa
j.fiok_at_students.mimuw.edu.pl    http://rainbow.mimuw.edu.pl/~jfiok/