Re: atx zasilacz jak wyciszyć

Autor: Piotr Kozłowski (siwus_at_friko.onet.pl)
Data: Sat 12 Dec 1998 - 17:12:01 MET

Dnia Fri, 11 Dec 1998 08:07:32 -0000, Michał Brymas napisał(a):

>Mam problem(właściwie to nie problem)
>Kupiłem obudowe ATX w której wentylator w zasilaczu robi tyle halasu jakbym
>siedział gdzies w pokoju z serwerami.
>Czy mozna jakos wyciszyc prace wentylatora?

Jeśli to hałas przepompowywanego powietrza a nie kiepski wentylator to
możesz zmniejszyć napięcie zasilające wentylator. Musisz wyłapać
moment, w którym hałas znacznie się zmniejsza a jednocześnie
temperatura w zamkniętej obudowie nie wzrasta. Jeśli kiepski
wentylator to trzeba się udać do sklepu po porządniejszy, zmniejszenie
napięcia też powinno ograniczyć hałas, ale w obudowie może się zrobić
zbyt ciepło - potem ludzie piszą że im dyski twarde "pykają" a systemy
się zawieszają :-) (w Katowicach dobre wentylatorki można było kupić w
mikompie).

Pozdrowienia z Katowic

--
Piotr Kozłowski