Takie sobie testy

Autor: Android From Mars (kol_at_mofnet.gov.pl)
Data: Fri 11 Dec 1998 - 19:04:10 MET


Niedawno wylazla beta wersja driverow OpenGL do kart z chipem MGA-G200
...
Wreszcie moglem RivaLights odpalic sobie :) ...
W trybie 16-bitowym obserwowalem dziwne przebarwienia cos jakby negatyw
gdy sa wyswietlane "zbyt" jasne pixele ...
W trybie 32-bit dziala juz ok ...
W quake2 w 32bit trybie mialem 20 klatek choc z d3dwrapper'em osiagam 30
... ( celeron 300A_at_450 , 2x32MB RAM LTC-10S(CAS=2),Matrox MGA-G200 8MB
SDRAM, defaultowe ustawienia karty i gry ) .
Czyli sa o 2/3 wolniejsze od wrappera , ale mozna sie bylo tego
spodziewac :-))
Dziwne to bardzo ze matrox nie moze sie postarac o porzadne drivery do
G200 bo tak w ogole to jest to calkiem szybki uklad , w grach
korzystajacych z d3d sprawuje sie calkiem dobrze np.
blood2 u mnie spoko dziala w 800x600 , trespasser demo 800x600 - calkiem
dobrze ... unreal 640x480 32bity tez bez wiekszych skokow ...
Moze jakies wewnetrzne klopoty matroxa ? bunt programistow ? :-))
Teraz slow kilka o overclockingu G200.
Dalem porzadny coolerek na chipa bo ten standartowy i tak sie mocno
grzal . Nalepsze sa czarne "jezyki" ( czarne cialo najlepiej promienuje
) z wiatraczkiem oczywiscie . Cooler smarujemy pasta silikonowa
oczywiscie ( aby zwiekszyc powierzchnie styku chipu z radiatorem ) .
Do podkrecania uzywalem MOC'a 2.0.8 . W biosie ustawilem agp/bus = 1/1 (
zwiekszylem w stosunku do 2/3 ) tak ze AGP dzialalo na 100 MHz . Sam
chip podkrecilem do 110 MHz ( na 115 quake2 juz sie nie uruchamial ,
chyba pamieci wysiadaly ... ).Zysk : normalnie mam 38 klatek ( 16 bit
color , standartowe ustawinia ) po podkreceniu 44 , glquake normal 42 ,
po podkreceniu 51 , unreal 22 po podkreceniu 26 . Wszedzie rozdzielczosc
640x480 . Mysle ze posiadacze karty na sgramach moga liczyc na wieksze
efekty i podkrecic na wiecej niz 110 MHz . Ale nie robcie tego bez
lepszego coolera ! Bo wasza "zabawka" moze sie zfajczyc ... :-))
 A jakie wy macie wyniki ? :))
I jeszcze jedna sprawa o testowaniu szybkosci procesorow samych ... Jak
robiecie testy np w quake'u to robcie to w softwarowym renderingu ! a
nie przy uzycu akceleratora ...
Inna uwaga dla pechowych posiadaczy niepodkrecalnych celeronow . Mozecie
jeszcze zrobic cos takiego . Niech pare dni popracuje przy szynie 66 ,
potem pare dni przy 75 , dalej 83 i ostatecznie mozecie sprobowac na 100
albo 103 , 112 ... Nazywaja to "burn-it" , wypalanie ? :) Nie wiem czy
to dziala , ale zawsze mozna sprobowac , ale pamietajcie o przadnych
pamieciach , najbezpiecznej ustawic CAS Latency na 3 . I jak testujecie
stabilnosc to tez na softwarowym renderingu najlepiej przy rozdzielczosc
800x600 albo lepiej 1024x768 , niewazne ze skacze , znaczy ze procesor i
pamiec sie mecza a o to chodzi .
To na razie tyle .Bylo chaotyczne nieco ale pisalem to tak luznie . Jak
mi sie przypomni cos ciekawego jeszcze to napisze ...
A mam pytanie . Jak na za pomaca USB polaczyc w prosty sposob dwa kompy
? Jakis kabaelek krzyzowy + driverek malutki ?
    Narazie
            N3XuS-6



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 17:55:03 MET DST