Jak uruchomic dysk 10.1GB ?

Autor: Xylodius (xylodius_at_prodigy.net)
Data: Fri 11 Dec 1998 - 00:01:10 MET

CZe,

Mam problem, moze durny, ale mnie przeszkadza.
Mam swiezutki dysk 10.1GB. Zakladam na nim partycje
max. dozwolona przez FDISK, czyli 8.4GB. Zaklada sie ladnie,
format tez bez problemow, pozniej sys, ustawienie jako aktywna,
i kupa. Proba startu z tego dysku konczy sie HIT ANY KEY TO REBOOT.
Najlepsze ze z dyskietki z ani OSR2 ani w98 tez nie chce startowac.
Wystartowal tylko z DOSa 6.22. Wiem ze jest to zwiazane z tym, ze
nawet w LBA, dysk ma 1232 cylindry, co jest powyzej 1024. Moze to
dlatego ? Jedyne wyjsce to EZDrive, ktorego nie chce, bo musze miec
jeszcze linuxa na tym dysku. Po podlaczeniu innego dysku na master
a tego 10.1GB na slave PQMagic pokazuje, ze system plikow na tej
partycji jest FAT32X. Co jest ? Czy sa jakies specjalne laty na BIOS,
ktore pozwola obsluzyc dyski wieksze niz 8.4GB, czyli takie, ktore w trybie
LBA maja powyzej 1024 cylindry ? Czy EZDrive to jedyne wyjscie ?

Xylodius

* * *
Bus error - passengers dumped.
Press any key to continue or any other key to quit...