Re: jak odróżnić różne Celerony...

Autor: Kris (kris007_at_free.polbox.pl)
Data: Thu 10 Dec 1998 - 16:26:51 MET

Cześć,

> zamówił Celerona 333. Jak można poznać, czy to naprawdę ten?

Wystarczy spojrzeć na winietki Bios'a. Najpierw powinna być informacja o
częstotliwości procesora a w tabelce ilość cache.

> Mogę zapuścić program, który wykryje, czy jest cache L1. Ale nadal może to
> być podkręcony C300A, prawda?

Nie. C300A nie da się odpalić na 333MHz (blokada mnożnika).

> Czy istnieje jakaś metoda "nieinwazyjna", czyli bez rozbierania całego
> komputera?

Właśnie napisałem najprostrzą.

> A jeżeli nie - to jak poznać proca po wyjęciu? Czy jest jakiś napis, czy jak
> (celerona nigdy nie oglądałem)

Jak nie znasz kształtu CPU to na jego płytce jest informacja.

> Proszę o info... do jutra rana. Później nieaktualne. Dzięki

Proszę bardzo.

> Piotr

Pozdrawiam.
Kris.