Re: Request FAST ASVD 33,6/56K VOICE

Autor: A_Zet (baterie_at_ka.onet.pl)
Data: Tue 08 Dec 1998 - 15:27:29 MET

On Mon, 07 Dec 1998 22:51:13 GMT, "Michał Kawecki"
<novimpex_at_medianet.pl> wrote:

>A_Zet napisał(a) w wiadomości: <366c3551.915747_at_news.tpnet.pl>...

><ciach>
>
>Miałem identyczny problem z modemem OfficePort Voice - sterownik "Wave
>device" nie chciał się zainstalować. Okazało się, że była to partia
>modemów z nieco zmieniowym BIOS-em, który zapytany o identyfikator
>odpowiadał innym stringiem, niż przewidział to autor sterownika, a
>konkretnie zamiast "Microcom OfficePorte Voice PNP" odpowiadał
>"33.6Modem".

Dzieki Michale, za rzeczowa i skuteczna odpowiedz (co mowiac na
marginesie, nie jest zbyt czestym zjawiskiem, tym wieksza moja
wdziecznosc).

Nasunales mi skojarzenie wlasnie w miejscu jak sie zarejestrowal
modem. Na skutek pewnych perturbacji (nie znam przyczyny) modem
mi nie wspolpracuje z DialUpem jesli nie mam go jako numer 2, czyli
Request itd., ale int_2. Zatem zawsze go tak instaluje dajac systemowi
najpierw raz zainstalowac a potem drugi raz, pozniej usuwam ten
pierwszy i DUN mi dziala z internetem jak trzeba, w przeciwnym wypadku
twierdzi, ze port juz otwarty...

Ale wracajac do naszych baranow... Dzieki temu, ze podpowiedziales, iz
podczas instalacji moze byc zla odpowiedz, zmienilem kawalek tekstu w
pliku *.inf na:

%Rock.DeviceDesc% =
ROCK,MODEMWAVE\REQUEST_V.34plus_FAST_ASVD_int._#2

i rzeczywiscie, zainstalowalo sie prawidlowo :-), tzn. "Wave Device
for Voice Modem".

Ale... chyba jednak mam rąbnięty modem, bo pod programem BitWare są
widziane dzwonki, niby się zglasza z odpowiedzią, rzekomo nagrywa, ale
telefonu nie_odbiera. Jednym slowem, BitWare sobie a dzwonki sobie
dzwonia nadal, rozmowa nie jest przyjeta. Czyzby to swiadczylo o
uszkodzonym modemie? Z drugiej strony potrafi "zobaczyc" dzwonki w
trybie automatycznego odbioru faksow z elementarza, czyli windzianego
Exchange, potrafi rowniez odebrac (i wyslac) faks w trybie recznym.
Oczywiscie pod BitWare w trybie automatycznym potrafi rowniez odebrac
faxa.

To nie wszystko: nie potrafi nie tylko odebrac widzac dzwonki, nie
potrafi rowniez nagrac (ani odtwarzac) poprzez sluchawke, jedynie w
trybie karty graficznej. Juz bym sie z tym pogodzil ale jesli nie
potrafi sie zglosic, to rowniez o kant d* rozbic przygotowane nagranie
przy pomocy karty dzwiekowej na zgloszenie sekretarki. Co o tym
myslisz? Czy to jednak modem zwalony, czy jeszcze probowac cos szukac
(ale gdzie...). Jedyne, co mi nakazuje szukanie po sofcie to fakt, ze
to taki modem specjalny (ta wlasciwie zbedna, wspolna funkcja voice
podczas wysylania danych, czyli moze przeszkadza mi - czytaj - nie
potrafie zainstalowac modemu ASVD do zwyklej sekretarki?).

Ponawiam apel do tych, ktorzy uzywaja tego modemu do sekretarki:
czy Panom on dziala w tej funkcji???

Pozdrawiam
Adek

--
(Katowice: akumulatory trakcyjne, stacyjne: BATER-SILESIA_at_netart.com.pl
http://www.netart.com.pl/BATER-SILESIA lub