Re: Odp: Jak jest z plikiem wymiany

Autor: kaizen (skasuj.kaizen_at_friko6.onet.pl)
Data: Tue 08 Dec 1998 - 14:47:38 MET

Marcin Witek wrote:

> Robert Wiśniewski <rwisniew_at_priv.onet.pl> wrote:
> : Problemy sie zaczynaja, gdy Windows nie moze zaalokowac na swap'a calego kawalka,
> : tylko musi szatkowac plik wymiany. Wtedy zaczynaja sie cyrki.
>
> No wlasnie z MSDNa wynika ze poszatkowanie nie ma wplywu na szybkosc,
> oczywiscie znaczenie moze tu miec konecznosc przesuwania glowicy HD.

Jeżeli poszatkowanie pliku nie wpływu na szybkość jego odczytu i zapisu to dlaczego M$
dołącza Defagmentator Dysków, a najczęściej używany programem z NU jest Speed Dysk?

Założenie stałego swapa ma, o ile wiem, dwie podstawowe zalety
1. Zapis do i odczyt pliku wymiany jest szybszy - system nie musi zakładać go na
bieżąco w miarę potrzeb, program Speed Dysk ustawia swapa na początku dysku, gdzie dysk
jest najszybszy i scala go w jeden kawałek.
2. Win nie musi kasowaś swapa przy zamknięciu więc zamyka się dużo szybciej.

Pozdrawiam

--
      Kaizen
kaizen_at_friko6.onet.pl