Re: Gravis Ultrasound - czy warto kupiŠ?

Autor: Grzegorz Szyszło (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Sat 05 Dec 1998 - 18:22:58 MET

Krzysztof Zietara wrote:

> Jak w temacie. Mogę tanio kupić tą kartę (z obsadzonymi wszystkimi bankami
> pamięci). Z góry zaznaczam, że nie używam W95, więc brak najnowszych
> sterowników mnie nie obchodzi. Natomiast chciałbym wiedzieć :
> - jak wygląda sprawa komparybilności DOSowych sterowników z SB

do dosa nie ma czegos takiego jak sterownik karty dzwiekowej.
kazdy program obsluguje dzwiek sam z siebie. niektore potrafia
skorzystac
z gravis, wiekszosc nie potrafi. quake potrafi :)

> - czy można używać jednocześnie Gravisa i SB (Gravis tam gdzie jest
> obsługiwany, SB tm gdzie jest potrzebna pełna kompatybilność)

da sie. tylko pamietaj ze sb zdziera jedno przerwanie gravis dwa
przerwania.
jak chcesz jeszcze cos wlozyc do kompa, to mozesz miec ciasno.

> - jak jest ze sterownikami do Linuksa?

sa z kernelem. do os/2 tez sa sterowniki. troche problematyczne, ale
tragiczne nie sa. pod win95 sa jakies bety do gravisa, ale pod directx
po blizej nieokreslonym czasie zrywa sie dzwiek (karta milczy).

a tak wogole byle gravis (byle firmowy, zaden primax) ma ciagle lepsze
przetworniki niz sb awe64 isa.