Re: kabel UW SCSI -historia

Autor: Maciej W. Rozycki (macro_at_amg.gda.pl)
Data: Thu 03 Dec 1998 - 17:49:56 MET

On Wed, 2 Dec 1998, Tomasz Blaszczyk wrote:

> Z powodu trudnosci nie do przeskoczenia z nabyciem kabla laczaczego
> skaner i karte Ultra Wide zmuszony bylem do zakupu kabla w firmie
> Adaptec.
> Nikt w Polsce nie potrafil sprzedac mi takiego kabla,nawet oficjalny
> przedstawiciel firmy Adaptec nie ma go w katalogu(choc jest w katalogu
> firmy w Stanach)Jest on o tyle rzadki,ze po jednej stronie potrzeba 68
> pinow a po drugiej 25 pinow.

 To chyba normalne. Zakupienie u nas czegokolwiek bardziej nietypowego
graniczy z cudem. Pewnie pieniadze leza na ulicy i firmom nie oplaca sie
dzialac by cokolwiek zarabiac...

> Po zamowieniu w Adaptecu USA dostalem od nich list w ktorym musialem
> zobowiazac sie ,ze nie odsprzedam tego kabla do Iranu,Iraku,Polnocnej
> Korei i Afganistanu oraz na Kube,podpisalem (mozna byli przeslac
> faksem)po nastepnych dwu tygodniach przyslali list,ze pomylilem sie w
> formularzu (na pewno sie nie pomylilem bo mialem kopie z faksu ktorego
> przeslalem - ale niech tam) po nastepnych dwu tygodniach (razem
> uplynelo 6 tygodni)dostelem wreszcie kabel 68 pin <->50 pin oraz
> posrednik 50 pin <-> 25 pin

 To raczej niezgulstwo firmy Adaptec. Kiedy ja sprowadzalem kontroler
SCSI od Mylexa, to czas pomiedzy platnoscia a pojawieniem sie urzadzenia w
komorze celnej w Warszawie wyniosl trzy dni. I zadnych durnowatych
formularzy (choc pewnie kable Adapteca sa bardziej zaawansowane
technologicznie).

 Zreszta Adaptec jest firma zupelnie mi nieznana, jesli chodzi o produkcje
kabli. Renomowanym producentem jest np. Amphenol (u ktorego, byc moze,
Adaptec sie zaopatruje).

> ACK 68P-50P kabel i
> ACK-D2H posrednik
>
> razem z oplata pocztowa kosztowalo to 64 $ plus poczta 35 $

 Podejrzanie tanio jak na akcesoria SCSI.

> Dotad sie zastanawiam,dlaczego nikt nie robi tego w Polsce.

 I tak by pewnie byly tandetne.

--
+  Maciej W. Rozycki, Technical University of Gdansk, Poland   +
+        e-mail: macro_at_ds2.pg.gda.pl, PGP key available        +