Re: I jeszcze tunery .....

Autor: Marek Zamłyński (mz_at_elmark.com.pl)
Data: Thu 03 Dec 1998 - 09:25:43 MET

Nie wiem co to znaczy nowy Zoltrixa. Mysle, ze chodzi Ci
o TV MAXa. Jesli tak, to powiem Ci, ze kupilem ostatnio to
dranstwo. Kosztowalo 300PLN na gieldzie z rachunkiem.
Moje refleksje?

1. Ogolnie Jakosc obrazu nie jest zla. W okienku widzisz live
video jako preview - potrzebny mocny PC (ja odpalalem to to na
233MMX, we w miare szybkiej plycie z Virgem 4MB) jest
 tak wolne, ze nie da sie ogladac i jako overlay.

Jako preview poszczegolne klatki sa lepsze jakosciowo
ale overlay jest szybszy - niemniej jednak jakosc obrazu
pozostawia wiele do zyczenia (obraz w skalowalnym okienku).

Jesli chcesz sie delektowac to odpalasz w Full window i jest OK.

2. SOFTWARE. Zoltrix daje chyba najbardzej badziewiasty
software:
- programowanie stacji tylko po numerach kanalow,
- brak mozliwosci nadawania nazwy stacjom TV,
- brak mozliwosci reorganizacji ich kolejnosci,
- brak tuningu - po podlaczeniu sie pod moja kablowke
 dostroilem sie (ja? automat dostroil) do kilkunastu stacji na
 jakies 40 dostepnych. A i tak w kilku z nich nie bylo fonii.
Gdybym mial tuning to mozna by sie dostroic i do fonii.
Nie jest to jak sadze problem nieobslugiwanego stadnardu
fonii, bo Zoltrix obsluguje chyba wszystkie.
- wszystkie uzyteczne funkcje znajduje sie jedynie
 w menu kontekstowym pod prawym klawiszem myszy
 (np. aby przejsc do full window trzeba kliknac prawym,
 poszukac menu Screen Size i trafic w full window - wiekszej
 komplikacji byc nie moglo)

3. VIDEO CAPTURE - kiepski. Niewielkie rozdzielczosci.
Jesli zalezy Ci na montazu video na PC to na pewno nie ta karta.
Do video konferencji nadaje sie dobrze.

4. TELEGAZETA. Bardzo dobry (chociaz tez bym kilka rzeczy
zmienil) software.

5. PNP. Przez to nie moglem go zainstalowac w takim moim
komputerze typu Panel PC (konstrukcja przemyslowa)
bo BIOS przydzielal konfliktowe przerwania. Moze sie
to powielic na niektorych standardPC.

6. PILOT. A wlasciwie jego brak. Na poczatku nie przywiazywalem
do tego wagi, ale teraz by sie ptrzydal.

KONKLUZJA:
przede wszystkim ze wzgledu na software bym drugi raz tego
nie kupil. Eksperymentuje. Zaczelem pisac wlasne oprogramowanie
(ciezko z dokumentacjami do tunera - obraz video juz mam). Moze
bedzie pasowal software od innego TV. Ja sprawdzalem od
STB TV PCI ale ma problemy.
Dekodery Canal+ i innych takich dzialaja.

Pozdrawiam.