Lucky Star MVP3 i 120 MHz Bus

Autor: kaizen (skasuj.kaizen_at_friko6.onet.pl)
Data: Tue 01 Dec 1998 - 13:30:01 MET

Czesć!
Mam K6-2 266_at_300 MHz (3x100) ale w wolnej chwili postanowiłem pomieszać
zworkami i ... znalazłem 120
MHZ na ustawieniach jak dla 100 tylko zworka JP9 zamieniona z 1-2 na
2-3 czyli:

JP6 - 1-2
JP7 - 2-3
JP8 - 1-2 lub off
JP9 - 2-3
JP10- 2-3

Uzyskałem 300 MHz (2.5 X120) - normalnie chodzi na 3 x 100 bez
najmniejszych
problemów.
Zgodnie z zasadami ustawiłem pamięć na 66 MHZ zresetowałem BIOS do
ustawień domyslnych a nawet go spowolniłem - wyłączyłem cache i ...
Windoza nie poszła :-((
To znaczy dosyć długo odpalała się a potem albo Możesz Bezpiecznie...,
albo niebieski ekran, albo (raz) pojawił się zniekształcony pulpit i
zwis (podejrzana jest słaba karta graficzna - stary S3Virge).
Dałbym sobie spokój i nie marnował wiecej czasu ale spróbowałem odpalić
DOSa (tego z Win95 7.1).
Poszło bez najmniejszego problemu. Przekopiowałem kilkaset MB O.K.
Zmieniłem ustawienia BIOSu na bardziej "agresywne", pamięć na te 120 i
znowu kopiowanie, odpaliłem
kilka gier, pograłem godzinę i system był dalej stabilny - może mi to
ktos wyjasnic?
Niestety DOS to za mało i wróciłem do starych ustawień.

Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w podkręcaniu podobnej konfiguracji?
Pozdrawiam, kaizen

Ps. Nie próbowałem zwiększać napięcia procesora ale czy to by coś
zmieniło gdy 3x100 chodzi
Ps2. Ten mail był publikowany też na strefie amd ale nic z tego nie
wynikło.