Re: BIOS padniety po upgrade

Autor: Marek Guevara Braun (marek_at_atm.com.pl)
Data: Tue 01 Dec 1998 - 13:36:45 MET

Jacek Zajac wrote:

> Płyta LUCKY STAR 5MVP3
> Stary BIOS AWARD 5-3, nowy 6-3 ( AU6-3.bin)
> Upgrade BIOSA przy użyciu programu awdflash.exe ( v.5.36) przebiegał
> bez żadnych przeszkód.
> Po zakończeniu i restarcie komp jest martwy.

Mialem tak samo - problemem okazal sie niezasygnalizowany blad w trakcie
programowania (inna plyta)

> Czy ktoś z Was wie w jaki sposób mogę wtłoczyć stary z powrotem?
> PECET MARTWY CAŁKOWICIE ;^)

Jesli masz programator pod reka to najpierw sprobuj zaprogramowac nowy
bios, jesli to nie zadziala wez stary.

> Mam dostęp do programatora EPROM'ów ale co dalej?
> Jaki plik trzeba zapisać?

Wez plik z biosem jest to zapis binarny kostki np uklad EEPROM 2Mbity
= plik 256 KB, uklad 1Mbit = plik 128KB

> Jakie parametry ustawić do programowania Flash PROM?

Po pierwsze powinienes miec info o tym czy twoj programator obsluguje
uklad w ktorym zapisany jest twoj bios (zwykle jest to Flash EEPROM,
przynajmniej w moim Asusie tak jest i podobno nie nalezy mylic tego
z EPROM-em - np. uniwersalny programator EPROM-ow do ktorego mam dostep,
jak sie okazalo, nie supportuje ukladow EEPROM, mimo ze nozkowo obydwa
uklady moga byc identyczne)

Jak wyglada programowanie - odpalasz na komputerze do ktorego podlaczony
jest programator odpowiedni program odpowiadajacy twojej kostce EPROM
(lub Flash EEPROM) i zapisujesz do kostki zawartosc pliku .bin z biosem.

> Gdzie szukać informacji?

Najpierw na stronie www producenta programatora. Informacja o rodzaju
ukladu znajduje sie (w postaci zakodowanej) na wierzchu ukladu z bios
(zwykle pod naklejka)

Pozdrawiam,
Marek

PS. I uwazaj przy wyciaganiu biosa z plyty glownej - bardzo latwo
zlamac nozke w ukladzie - jak sie odlamie bedziesz musial kupic nowa
kostke, ktora chyba nie jest zbytnio droga, ale zawsze klopot.