SB Live Value OEM- brak oprogramowania :( minimalizacja szumow :)

Autor: Pio72 (pio72_at_friko3.onet.pl)
Data: Mon 30 Nov 1998 - 22:38:22 MET

Czesc
Kupilem wersje OEM-owa karty SB-Live Value i z samej karty jestem
zadowolony, ale z softu dostarczonego z CDkiem nie. Brakuje tam prawie
calego BARDZO potrzebnego oprogramowania, sa tylko drivery i jakas tam
demonstracja pokazujaca mozliwosci karty.
Niestety zabraklo najwazniejszych rzeczy, takich jak - AudioHQ i
Creative Launcher, byc moze jeszcze jakichs ale nie wiem co powinno
jeszcze byc. Przez to nie moge np. ustawiac fontow dzwiekowych dla
midow. Czy moglby mi ktos podeslac AudioHQ na maila? Albo najlepiej
wrzucic na jakis polski serwer FTPowy i powiadomic mnie o tym (albo
najlepiej cala grupe). Tak czy inaczej przestrzegam przed kupnem
wersji OEM tej karty!

Druga sprawa - krazy opinia, jakoby SB-Live miala jakies ogromne
szumy. Rzeczywiscie, na poczatku szumiala i skrzeczala ale ustawilem
pare rzeczy i teraz mam bardzo czysty dzwiek, w przeciwienstwie do
mojej wczesniejszej karty (Sound Excel CMI8330).

OK. to teraz jak zminimalizowalem szumy (karta jest podlaczona do
miniwiezy Sony FH-B7CD):

1. Z panelu sterowania wybralem "Multimedia"
2. Kliknalem na ikonke pod "Odtwarzaniem" aby wywolac "Play Control"
3. Teraz ustawilem glosnosc w wiezy na maxa - oczywiscie nie leciala
wtedy zadna muzyka - szumy jak diabli!
4. Zaczalem zmiejszc glosnosc suwakiem dla CD Audio i szumy zmalaly -
dojechalem do polowy skali i czesc szumow znikla.
5. Tak samo postapilem z suwakiem dla Line-In i Microphone. W
Microphone wybralem opcje zaawansowane i wylaczylem "Mic boost 20db"
6. Zmniejszylem glosnosc w wiezy do rozsadnej granicy :)

W ten sposob zlikwidowalem 99% szumow i innych znieksztalcen.
Podejrzewam, ze za te resztki, ktore pozostaly, odpowiedzialne sa
(oprocz wzmacniacza oczywiscie) nieekranowane kable i kiepskie
koncowki jakich uzywam :)

Pozdrawiam
Pio72