Re: Klawiatura

Autor: Olgierd Cybulski (cybulski_at_pkpf.if.uj.edu.pl)
Data: Mon 30 Nov 1998 - 01:23:40 MET

Marcin Jagodzinski wrote:

> Czy mozna gdzies kupic normalną klawiaturę bez idiotycznych przycisków dla
> Windows? Jak to ktoś wie, gdzie to można dostać to proszę pisać na priv.

Obawiam się, że tylko od byłego użytkownika takiej klawiatury :-)

A czy może ktoś wie, jak w prosty sposób przeprogramować
działanie klawiatury idiotycznej tak, by działała jak
klawiatura nieidiotyczna ?
Tzn. żeby przycisk obok ALTa działał jako ALT,
zaś przycisk obok CTRLa działał jako CTRL ?
I żeby to działało pod DOSem, Win 3.11, Linuxem itp.
Może są gdzieś na sieci odpowiednie "rezydenty" ?

Kiedyś klawiatury były robione na mikrokontrolerach rodziny
MCS51 . W razie potrzeby można było wywalić oryginalny
mikrokontroler, i wstawić na jego miejsce własny, zaprogramowany
stosownie do potrzeb, tak, że np. można było zmienić funkcję
niektórych klawiszy, lub np. dokonywać precyzyjnych pomiarów
czasu ich wciśnięcia.
Niestety, te czasy odeszły :-(
Z rozwiązań sprzętowych pozostaje jedynie zdrapanie
ścieżek na płytce i przełączenie ich w odpowiedni sposób,
w klawiaturach z gumowymi ścieżkami jest to jednak raczej
niewykonalne.

Uwaga: dałem Follow Up na grupę news://pl.comp.programming !!!!!

O.C.

wśród blasku laserów i szumu wentylatorów